راه چاره اصلی ارتقای دنیا اسلام بهره مندی از سرمایه های جوان است

به گزارش انوار بلاگ، رئیس شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) گفت: راه چاره اصلی ارتقا و خیزش دوباره دنیا اسلام، بهره مندی از سرمایه های خلاق و مناسب جوانان است.

راه چاره اصلی ارتقای دنیا اسلام بهره مندی از سرمایه های جوان است

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری، رئیس شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) در مراسم اعطای سومین دوره جایزه مصطفی (ص) که صبح امروز در تالار وحدت برگزار گردید، گفت: همراهی بشریت با رحمت و رفعت مسلمانان و دانشمداری اسلامی مسیری درخشان را در راه ارتقای رفاه فراهم خواهد ساخت.

ستاری بیان نمود: اینک زمان یادآوری دوران طلایی علم است دورانی که دانشمندان بلاد اسلام با تکیه بر ارزش های دینی شان جان دنیا را روح دوباره ای از صلح و رحمت بخشیدند. شهروندان دنیا اسلام به درستی می دانند بازگشت به دوران طلایی گذشته در حوزه علم و فناوری با تغییر رویه های موجود در نظام کشورداری میسر است و باید به نیروی انسانی خلاق و جوانی که در اختیار دارد بیش از گذشته ارج و بها دهد.

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) گفت: بنابراین حضور تاریخ ساز نسل جوان در حوزه های علم و فناوری هنگامی محقق می گردد که تغییرات اساسی در فرهنگ و نظام کسب و کار و علم و فناوری رخ دهد. پیشرفت و تعالی، ذات اسلام و مسلمانی است کشور های اسلامی باید بدانند در صورتی پیشرفت می نمایند که از نوآوری های نسل جوان حمایت نمایند و در این خصوص محیط امنی را در اختیارشان گذارند.

وی مطرح کرد: دنیای اسلام با تمام فتنه های وارداتی و جنگ های استعماری که به جانش افتاده است همچنین تاثیرگذار، جوان و امیدوار است. راه حل اصلی ارتقا و خیزش دوباره دنیا اسلام در حقیقت بهره مندی از سرمایه های فکری و خلاقانه جوانان است در واقع هر کجا که جوان وجود دارد نشاط و سرزندگی و ارتباط راهگشا حاکم خواهد بود.

ستاری با بیان اینکه امت اسلامی با جانمایی شایسته نیروی انسانی جوان می تواند راه رابطه کشور های اسلامی را پررونق و شکوفا کند، ادامه داد: تبادلات علمی بین کشور های اسلامی مانند پل های بزرگی است که با طوفان های سیاسی پابرجا می ماند و سبب نزدیکی ملت های اسلامی خواهد شد.

وی اضافه کرد: جایزه مصطفی (ص) بهانه ای است مقدس برای کنار هم نشاندن امتی که چند صباحی ناروا و به اجبار از هم دور افتاده اند لذا باور داریم که دنیا اسلام لیاقتمندانه می تواند بر سطح دنیای دانش بنشیند و در فناوری های آینده ساز همچون هوش مصنوعی، زیست فناوری، نانو، کلان داده ها و ... سرآمد گردد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این جایزه پاسداشت شایستگانی است که با نقش آفرینی در توسعه مرز های دانش برای رفاه عمومی همت گماردند.

ستاری مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین فراورینماینده دانش در دنیا اسلام و قدرتی برتر در حوزه فناوری های پیشرفته و اکوسیستم دانش بنیان با تکیه بر جوانان اندیشمند و خستگی ناپذیرش امروز به یکی از پتانسیل های دنیا اسلام تبدیل شده است و در بسیاری از زمینه های فراوری علم مثل فنی و مهندسی، زیست فناوری و پزشکی صاحب آمار های ارزشمند ملی و بین المللی که به عنوان عضوی از دنیا اسلام توانسته افتخارآفرین باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1287

به "راه چاره اصلی ارتقای دنیا اسلام بهره مندی از سرمایه های جوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره اصلی ارتقای دنیا اسلام بهره مندی از سرمایه های جوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید