راهنمای خرید فر توکار؛ انتخابی متناسب با احتیاج شما

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران: خرید لوازم خانگی آشپزخانه به لحاظ میزان بالای احتیاج روزانه و روزمره این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع در رابطه با بعضی از وسایل پرمصرف تری همچون گاز، یخچال، ماشین ظرف شویی، فر و... اهمیت به مراتب بیشتری نیز پیدا می نماید. به همین دلیل هم برای خرید هر کدام از آن ها باید دقت و حوصله بسیاری به کار برد تا در نهایت بتوان به محصولی مناسب و هوشمندانه دست یافت. در این مطلب تصمیم داریم که به موضوع راهنمای خرید فر توکار بپردازیم و شما را با نکات خرید صفر تا صدی این محصول پراستفاده در خانه آشنا کنیم.

راهنمای خرید فر توکار؛ انتخابی متناسب با احتیاج شما

انواع فر توکار

فر توکار هایی که امروزه در بازار موجود هستند انواع بسیار متنوع و متفاوتی دارند که انتخاب شما را به مراتب سخت تر می نمایند، اما به طور کلی می توان آن ها را به سه دسته کلی فر توکار گازی، فر توکار برقی و همین طور فر توکار گازی و برقی تقسیم بندی کرد. در ادامه هر کدام از آن ها را آنالیز خواهیم کرد:

  • فر توکار برقی:

    این نوع از فر های توکار برای پخت اصلی غذا و همین طور گرمای تکمیلی از انرژی برق استفاده می نمایند. در فر توکار برقی شکل گیری حرارت به یاری المنت های حرارتی صورت می گیرد. این المنت ها بسته به مدل فر توکار، گاهی در قسمت بالایی دستگاه و گاهی نیز در قسمت پایینی آن قرار می گیرند. اگر بخواهیم مزایای فر توکار برقی را نام ببریم می توانیم به سرعت عمل بالا، پخت یکنواخت غذا، امکان طراحی آن به شکل لمسی، بهره مندی از قفل کودک و همین طور ممانعت از اتلاف انرژی اشاره کنیم. با این حال گفتنی است که فر توکار برقی معمولاً با هزینه بالای مصرف برق روبه رو خواهد بود.
  • فر توکار گازی:

    این نوع از فر های توکار برای پخت غذا از انرژی گاز استفاده می نمایند. برای روشن کردن فر توکار گازی نیز می توان با موتور جوجه گردان از انرژی برق یاری گرفت. فر توکار گازی مزایای بسیاری دارد که از میان آن ها می توان مصرف سوخت مقرون به صرفه و در نتیجه به هزینه مصرفی پایین آن اشاره نمود. با این حال استفاده از فر توکار گازی معایبی را نیز به دنبال دارد که در بعضی از موارد به ایجاد مشکلاتی در فرایند پخت غذا می انجامد. معمولاً با وجود حرارت بالای شعله های گاز در فر توکار گازی بعضی از مواد غذایی بیش از حد داغ شده و یا ته می گیرند.
  • فر توکار گازی و برقی:

    این نوع از فر های توکار به برق وصل می شوند، اما برای گرم کردن و حرارت دادن به فضای داخلی از شعله گاز یاری می گیرند. استفاده از جوجه گردان، تایمر، جرقه برق و... نیز در این مدل از فر های توکار با یاری برق صورت می گیرد. نکته مهم این است که برای نصب فر های توکار گازی و برقی باید انشعاب گازی و فلکه گاز از اجاق مبله و یا گاز رومیزی مجزا و تفکیک شده باشد. در غیر این صورت برای نصب و همین طور گارانتی محصول با مشکلاتی روبه رو خواهید شد.

نکات خرید فر توکار

برای آنکه بتوانید فر توکار مناسبی را برای خود خریداری کنید باید به نکات خرید این محصول نیز توجه داشته باشید. یکی از اولین مسائلی که باید ضمناً خرید خود مدنظر داشته باشید اندازه فر توکار است. به طور کلی باید دقت کنید که ارتفاع فر و همین طور عمق آن با ابعاد و اندازه کابینت آشپزخانه تان هماهنگ و متناسب باشد. به همین دلیل هم باید قبل از خرید فر توکار ابعاد دقیق حفره مربوط به فر درون کابینت ها را به طور دقیق تعیین نموده و در نظر داشته باشید.

مسئله مهم دیگری که می توانید در خرید فر توکار به آن توجه کنید حجم فر است. معمولاً ظرفیت استاندارد فر های توکار موجود در بازار چیزی در حدود 80 لیتر است، البته این میزان در مدل های مختلف می تواند تغییراتی نیز پیدا کند. در نتیجه شما باید با توجه به تعداد نفرات خانواده و همین طور میزان استفاده تان از فر توکار حجم آن را انتخاب کنید. اگر خانواده پرجمعیتی هستید بهتر است به سراغ فر های توکاری با حجم بالاتری بروید، در غیر صورت نمونه هایی با حجم کم هم می توانند برایتان کفایت نمایند.

مسئله بعدی به لعاب داخلی فر و همین طور ساختار درب فر توکار بر می شود. به طور کلی توصیه می کنیم که به دنبال فر های توکاری باشید که لعاب مضاعف داشته و درب آن ها نیز با دو لایه شیشه، طراحی و ساخته شده باشند. این ویژگی ها می توانند در حفظ گرمای داخلی فر تأثیرگذار بوده و از گرمای محیط بیرونی آن نیز جلوگیری نمایند. به همین دلیل نیز در زمان استفاده از فر توکار خود دیگر از حرارت های ناشی از آن کلافه نخواهید شد.

فر های توکاری که امروزه در بازار فراوری شده و به فروش می رسند تنوع بسیار زیادی دارند و همین موضوع نیز دست شما را برای انتخاب محصول موردنظرتان باز می گذارد. فر های توکار جدید دارای آپشن ها و قابلیت های متفاوتی هستند که کاربرد آن ها را نیز به مراتب افزایش می دهد، چیز هایی مانند برخورداری از جوجه گردان، میله برشته کن، بریان کردن غذا، یخ زدایی، تنظیم برنامه پخت غذا، فن خنک نماینده و... از میان این قابلیت ها به شمار می فرایند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید گارانتی و ضمانت محصول است. توصیه می کنیم مستقیماً به سراغ برند ها و فروشگاه هایی بروید که از گارانتی برخوردار هستند. با این کار تا مدتی خیالتان از کارکرد فر توکار خود راحت است و در صورت بروز هر مسئله ای اطمینان خاطر پیدا نموده و می توانید آن را به خوبی رفع نمایید.

در نهایت نیز باید به مسئله قیمت فر توکار اشاره کنیم. همان طور که گفته شد فر های توکار موجود در بازار دارای تنوع بسیاری زیاد و قابلیت های متفاوتی هستند؛ بنابراین می توان انتظار داشت که بازه قیمت فر توکار نیز بسیار متفاوت باشد. توصیه ما این است که پیش از خرید فر توکار خود، حدود بودجه تان را تعیین کنید. با این کار می توانید گزینه های پیش روی خود را محدود نموده و در نتیجه انتخاب راحت تری داشته باشید.

طبیعی است که شاید در زمان خرید فر توکار مجبور شوید که بودجه تان را کمی بالا و پایین کنید، اما با ارائه یک قیمت حدودی به فروشنده می توانید در انتخاب و خرید فر توکار خود از او یاری گرفته و در نتیجه انتخاب معقولانه تر و بهتری داشته باشید. تنوع قیمتی فر های توکار موجود در بازار به حدی است که شما می توانید با قیمت هایی از یک میلیون و پانصد هزار تومان گرفته تا بیش از سی میلیون تومان نیز روبه رو شوید. در نتیجه تعیین نبودن حدود قیمت و بودجه موردنظرتان، کار انتخاب را برایتان به شدت سخت خواهد نمود.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5219

به "راهنمای خرید فر توکار؛ انتخابی متناسب با احتیاج شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید فر توکار؛ انتخابی متناسب با احتیاج شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید