رئیس شرکت هواپیمایی اوکراین: مطمئن بودیم دلیل سقوط هواپیما مشکل فنی نیست

به گزارش انوار بلاگ، یون دیخنه، رئیس شرکت هواپیمایی اوکراین خاطرنشان کرد که اطمینان داشت که در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در خاک ایران، شرکت اوکراینی مقصر نیست.

رئیس شرکت هواپیمایی اوکراین: مطمئن بودیم دلیل سقوط هواپیما مشکل فنی نیست

به گزارش یورونیوز؛ ستاد کل نیروهای مسلح ایران بامداد شنبه 11 ژانویه (21 دی) اعلام نمود که حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین با 176 مسافر و خدمه در محمود آباد شهریار، بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیرعمد روی داده و این هواپیما با اصابت موشک سرنگون شده است.

رئیس شرکت هواپیمایی اوکراین، امروز شنبه در یک نشست خبری گفت که این شرکت اسناد ایمنی را بارها و بارها آنالیز نموده است و اطمینان داشت که هیچ احتمالی برای بروز مسائل فنی وجود نداشت یا هرگونه خطای خلبانی امکان پذیر نبود.

وی تاکید نمود که هواپیمای سقوط نموده یکی از بهترین هواپیماهای این شرکت با خدمه ای عالی و قابل اعتماد بود.

این اظهارات ساعاتی پس از پیغام علی خامنه ای، رهبر ایران بیان شد که ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این حادثه، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه کرد.

ایگور سوزنوسکی، معاون شرکت هواپیمایی اوکراین نیز در این نشست خبری از مقام های ایرانی به دلیل اینکه در اوج درگیری با آمریکا، حریم هوایی غیرنظامی خود را باز نگه داشته بود، انتقاد کرد.

وی تاکید نمود که این تصمیم کاملا غیر مسئولانه بوده است و اضافه کرد: اگر شما از جایی به جای دیگر شلیک می کنید، موظفید که فرودگاه را تعطیل کنید.

این دو مقام اوکراینی تاکید نمودند که هواپیمای آن هیچ پیغام اخطاری را قبل از پرواز به سمت کی یف از فرودگاه تهران درباره تهدید احتمالی دریافت ننموده بود.

آن ها همچنین اضافه کردند که برخلاف نظر تهران، این هواپیما هیچ گونه انحراف از راستا نداشته و از همان راستای پرواز نموده که از نوامبر 2018 تا روز حادثه حرکت می کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1407

به "رئیس شرکت هواپیمایی اوکراین: مطمئن بودیم دلیل سقوط هواپیما مشکل فنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شرکت هواپیمایی اوکراین: مطمئن بودیم دلیل سقوط هواپیما مشکل فنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید