رئیس جمهور چین وارد تهران شد

به گزارش انوار بلاگ، رئیس جمهوری چین به دعوت رسمی همتای ایرانی خود لحظاتی پیش در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و مالی برای دو روز وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال وزیر امور خارجه نهاده شد.

رئیس جمهور چین وارد تهران شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری های مشترک در زمینه های گوناگون سیاسی، مالی، تجاری و فرهنگی میان تهران و پکن، از جمله اهداف ملاقات رسمی شی جین پینگ از جمهوری اسلامی ایران است.

در این سفر علاوه بر مذاکره رؤسای جمهوری و هیئتهای دو طرف؛ اسناد متعدد همکاری و موافقت نامه هایی در زمینه های مختلف مالی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

این سفر در پاسخ به سفر رسمی سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین و پس از حدود 14 سال از سفر رئیس جمهوری اسبق چین (جیانگ زمین) به ایران انجام می گردد.

رئیس جمهوری چین را در این سفر علاوه بر سه معاون نخست وزیر و 6 وزیر، هیئت بزرگی از بازرگانان و رسانه های چینی همراهی می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1915

به "رئیس جمهور چین وارد تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین وارد تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید