دیپلمات روس: اتهام زنی آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی ریاکارانه و بی اساس است

به گزارش انوار بلاگ، نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو اقدام واشنگتن در توقف تأمین اقتصادی سازمان بهداشت جهانی را برخوردی ریاکارانه و از لحاظ سیاسی مغرضانه نامید، چرا که خود آمریکایی ها نقش زیادی در فعالیت و تصمیمات این سازمان دارند.

دیپلمات روس: اتهام زنی آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی ریاکارانه و بی اساس است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، گنادی گاتیلوف نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو اظهار داشت که اتهامات وارده از سوی ایالات متحده علیه سازمان بهداشت دنیای، کاملاً ریاکارانه و بی اساس است.

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: ادعاهای واشنگتن به این سازمان مهم بین المللی به ویژه ریاکارانه به نظر می رسد. واقعیت این است که این خود آمریکاست که تا حدود زیادی کار سازمان بهداشت دنیای را مشخص می نماید و اکنون نباید از مسئولیت های خود در این رابطه شانه خالی کند.

گاتیلوف یادآوری کرد که تقریباً در تمامی بخش های سازمان بهداشت دنیای نمایندگان آمریکایی، به خصوص در سطوح بالای هیئت مدیره و همچنین در کمیته های تخصصی، از جمله کمیته فوریت های پزشکی حضور دارند. بنابراین ، کارشناسان آمریکایی به خوبی از همه تصمیمات اتخاذ شده در این سازمان مطلع بودند.

وی تأکید کرد که ادعاهای آمریکا از نظر سیاسی مغرضانه و بدون پایه و اساس است ، این در حالی است که ایالات متحده همچنان اصلی ترین عدم پرداخت کننده به سازمان بهداشت دنیای بوده و بدهی این کشور به WHO حدود 200 میلیون دلار است.

سهم اجباری ایالات متحده در تامین بودجه سازمان دنیای بهداشت حدود 120 میلیون دلار یا 22 درصد از کل پرداخت ها به آن است و بنیادهای آمریکایی و سایر سازمان های غیردولتی بزرگترین اهدا کنندگان داوطلب به سازمان بهداشت دنیای هستند.

به گفته نماینده دائم روسیه در ژنو، تصمیم ایالات متحده درباره متوقف کردن تأمین اقتصادی سازمان بهداشت دنیای با هدف فروپاشی سیستم سازمان های بین المللی است که واشنگتن از آنها رضایت ندارد.

تصمیم آمریکا خودخواهانه و مستحق محکومیت بین المللی است

در همین رابطه سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه شب گذشته در مصاحبه ای درباره تصمیم جدید آمریکا، اظهار داشت که ایالات متحده باید از ادامه حملات به سازمان بهداشت دنیای دست بردارد.

وی گفت: ما از آمریکایی ها می خواهیم به جای ادامه حملات به سازمان بهداشت دنیای ، مسیری مسئولانه را دنبال کند تا پایه و اساس همکاری بین المللی در زمینه مبارزه با شیوه ویروس کرونا از بین نرفته ، بلکه تقویت گردد.

ریابکوف تصمیم آمریکا درباره توقف تامین اقتصادی سازمان بهداشت دنیای را برخوردی خودخواهانه برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا نامید.

به گفته این دیپلمات، سازمان بهداشت دنیای مطابق با منشور مشخص شده فعالیت می نماید و در سراسر دنیا دارای اعتبار بالایی است و تصمیم ایالات متحده مستحق محکومیت بین المللی است.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه هم در این رابطه تاکید نمود که کاخ کرملین بازی پینگ پنگ تبادل اتهامات در شرایط بحران کنونی دنیا را مورد تأیید قرار نمی دهد و از کوشش همه کشورها در مبارزه با عفونت ویروس کرونا حمایت می نماید.

پسکوف اضافه کرد: مقامات مسکو با اتهامات وارد شده از سوی ایالات متحده به سازمان بهداشت دنیای موافق نیست. البته در عین حال رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، مانند سایر رهبران گروه 20 ، امیدوار است تا در زمینه غلبه بر گسترش شیوع بیماری کرونا ، کوشش های بیشتری از سوی سازمان بهداشت دنیای انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4031

به "دیپلمات روس: اتهام زنی آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی ریاکارانه و بی اساس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: اتهام زنی آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی ریاکارانه و بی اساس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید