درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع خوراکی

به گزارش انوار بلاگ، 7 خوراکی مغذی را که هر کدام برای درمان یک بیماری مفید و مژثر است، برای شما گردآوری نموده ایم.

درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع خوراکی

به گزارش خبرنگار ، بسیاری از مردم کوشش می نمایند برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف و کم شدن وزن، از غذا های سالم استفاده نمایند، از این رو در رژیم غذایی خود موادمعدنی، چربی های سالم، پروتئین، کربوهیدرات و میوه خشک که ارزش غذایی بالایی دارند، لحاظ می نمایند.

در ادامه 7 خوراکی مغذی را به معرفی می کنیم که هر کدام برای درمان یک بیماری مفید و مؤثر است.

کشمش یکی از منابع سرشار بور (نوعی ماده معدنی) است که میزان از دست رفتن استخوان را در زنان یائسه پایین می آورد. مصرف روزی حداقل 3 میلی گرم و حداکثر 10 میلی گرم کشمش توصیه می گردد.

خستگی، تمایل فرد به مصرف تنقلات شیرین را بالا می برد. خرما نسبتاً شاخص گلایسمی پایینی دارد و موجب رها شدن تدریجی قند در بدن می گردد. از این رو، میزان انرژی را ثابت نگه می دارد و جایگزین خوبی برای تنقلات شیرین به حساب می آید.

آنتوسیانین موجود در گیلاس به خصوص گیلاس ترش برای بهبود بیماری های متعدد مربوط به التهاب از جمله آرتریت، نقرس و درد عضله پس از ورزش، مفید است. مصرف نیم پیمانه گیلاس روزی 2 بار توصیه شده است.

این میوه نسبت به موز، 3 برابر پتاسیم بیشتری دارد. نتیجه آنالیز های اخیر نشان می دهد، مصرف کافی پتاسیم از بدن در برابر فشارخون بالا و بیماری های قلبی محافظت می نماید.

20درصد زنان از مشکل مستمر عفونت مثانه رنج می برند، اگر شما هم مستعد به این ناراحتی هستید، زغال اخته خشک مصرف کنید. در نتیجه آنالیز که محققان آمریکایی انجام دادند، معین شد مصرف 43گرم زغال اخته خشک عفونت را در نمونه های ادرار زنان کم می دهد.

مصرف روزانه 6 عدد آلوی خشک یبوست را درمان می نماید. آلو سرشار از سوربیتول است که به دفع یاری می نماید.

مصرف 4عدد انجیر خشک در روز یک چهارم احتیاج روزانه آهن بدن را تامین می نماید. بهتر است انجیر را همراه با آب پرتقال مصرف کنید. ویتامین C به جذب آهن از منابع گیاهی یاری می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3692

به "درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع خوراکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان 7 نوع بیماری با 7 نوع خوراکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید