درخواست بعضی دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا برای بازگشت به کشور ، برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین سخت است

به گزارش انوار بلاگ، عضو انجمن اسلامی دانشجویان ایتالیا گفت: همزمان با نزدیک شدن به اوج ویروس کرونا در ایتالیا شمار زیادی از دانشجویان ایرانی مقیم این کشور خواهان بازگشت به کشور شدند.

درخواست بعضی دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا برای بازگشت به کشور ، برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین سخت است

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

سید مجید حسینی، دانشجوی اقتصاد دانشگاه کاتولیکان ایتالیا در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پیرامون شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت: باتوجه به این که در شرایط قرنطینه به سر می بریم شاید اطلاعات ما کامل نباشد، اما آمار کلی به این صورت است که تقریبا از هشتم مارس شمال ایتالیا کاملا در قرنظینه بود و از دوازدهم و سیزدهم مارس کل ایتالیا قرنطینه شد. در ابتدا قرار بود تا از 8 مارس تا سوم آوریل این قرنطینه ادامه داشته باشد؛ اما تمدید کردند و آن را تا 18 آوریل ادامه داده اند.

وی ادامه داد: دولت یک فرمی طراحی نموده است که برای بیرون رفتن از منزل باید این فرم را حتما به همراه داشته باشیم، برای مثال اگر بیمارستان بخواهی بروی، خرید داشته باشی یا کاری داشته باشی باید این فرم به همراه شما باشد. از همان ابتدای شیوع این بیماری تمام مدارس تعطیل شدند و اگر کسی بیرون از منزل کار ضروری داشته باشد باید با همین فرم ها بیرون برود و جریمه ای حدود 400 تا سه هزار یورو برای افرادی که بدون داشتن این فرم و دلیل متقن بیرون آمده اند در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه تمام مشاغل در ایتالیا تعطیل شده اند، گفت: اتحادیه اروپا در ابتدا اعتنای چندانی به ایتالیا و شرایط آن نداشت، در صورتیکه اگر از همان ابتدا به این موضوع رسیدگی می کرد، آمار قربانیان به این شدت بالا نمی رفت و شاید اگر کشور های دیگر یاری می کردند، شرایط انقدر بغرنج نمی شد.

این عضو انجمن اسلامی دانشجویان ایتالیا ادامه داد: اخیرا اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه دولت ایتالیا برای مقابله با ویروس کرونا تعداد زیادی پزشک از کوبا و ونزوئلا آورده است و تقریبا حدود 120 هزار مبتلا داریم و حدود 14 هزار قربانی این ویروس گرفته است.

وی درباره تمهیداتی که دولت برای این موضوع اندیشیده است، گفت: دولت برای کارمندان و مشاغل دولتی یاری هزینه 600 یورویی واریز می نماید. یک سری بن خرید از سوپر مارکت هم به شهروندان داده می گردد که این موضوع به وسیله شهرداری ها انجام می گردد و شهرداری هر شهر اعلام می نماید و شهروند باید فرم پر کند و برای شهرداری ارسال کند و آن ها هم این بن را برای شهروندان ایمیل می نمایند.

حسینی گفت: دولت ایتالیا قرار است برای دانشجویان تخفیف شهریه در نظر بگیرد و بورس آن ها را تمدید کند، همچنین کارت های رفت و آمد برای آن ها در نظر گرفته شده است. دانشگاه ها هم مانند مدارس از همان روز هشتم مارس تعطیل شد. شرایط دانشگاه ها بسته به مدیریت دانشگاه است، بعضی دانشگاه ها حتی به صورت آنلاین همه امور حتی دفاع رساله دکتری را انجام دادند و بعضی دیگر نیز اعلام کردند که تا سی ام جولای کلاس برگزار نمی نمایند و خیلی از دانشگاه ها اعلام نموده اند که دیگر این ترم برگزار نمی گردد و برای سپتامبر برنامه ریزی نموده اند؛ چرا که برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین کمی سخت است و زیرساخت هایی لازم دارد، دانشجویان ایرانی نیز در خوابگاه ها هم هستند و خیلی از آن ها درخواست داده اند که به ایران برگردند و ایران نیز در حال هماهنگی این دانشجویان برای برگشت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3719

به "درخواست بعضی دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا برای بازگشت به کشور ، برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بعضی دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا برای بازگشت به کشور ، برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید