خبرنگاران فراخوان جشنواره شعر استانی جهرم

به گزارش انوار بلاگ، شیراز-خبرنگاران- فراخوان جشنواره شعر جهرم از مجموعه جشنواره استانی فرهنگی هنری فارس منتشر شد.

خبرنگاران فراخوان جشنواره شعر استانی جهرم

به گزارش دریافتی روز شنبه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم، رییس این نهاد فرهنگی با بیان این مطلب گفت: طبق جشنواره استانی فرهنگی هنری فارس، دبیرخانه جشنواره شعر این استان در شهرستان جهرم واقع شده است.

محسن نعمت اللهی، در باره موضوع این جشنواره اضافه نمود: بخش اصلی این جشنواره در باره بیماری کرونا، کادر درمان و بخش ویژه با عنوان سنگر دیروز، صلابت امروز ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

وی، همچنین در خصوص شرایط و مقررات این جشنواره بیان نمود: برای شرکت نمایندگان محدودیت سنی وجود ندارد و قالب اشعار ارسالی به جشنواره می تواند کلاسیک، آزاد و ترانه باشد.

به گفته نعمت اللهی، شرکت نمایندگان بخش مجموعه شعر یا کتاب می توانند در هر قالب شعر کهن و شعر نو، دستکم 25 قطعه شعر چاپ شده یا آماده چاپ که مرتبط با موضوع فراخوان باشد، ارائه نمایند.

او بیان داشت: این اشعار باید به صورت تایپ شده و تنها در قالب فایل WORD و با اندازه قلم 25 همراه با لوح فشرده ارسال گردد و شرکت نمایندگان بخش تک اثر نیز می توانند 2 تا پنج قطعه شعر مرتبط با موضوع فراخوان به دبیرخانه ارائه دهند.

وی افزود: شاعران طنزپرداز نیز می توانند اشعار خود را در قالب های یاد شده به جشنواره ارسال نموده و همچنین باید موضوع شعر را در بالای اثر معین نمایند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم ادامه داد: آثار ارسالی نباید در سایر جشنواره ها و دوره های قبلی این جشنواره حائز رتبه شده باشد و در صورت احراز این موضوع، شعر از جشنواره حذف می گردد.

نعمت اللهی گفت: هر شاعر باید نام ونام خانوادگی، میزان تحصیلات، نشانی محل سکونت و شماره تلفن همراه خود را در صفحه اول فایل ارسالی درج کند ضمن اینکه حضور فرد برگزیده برای دریافت جوایز نیز الزامی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم در باره نحوه شرکت در جشنواره بیان نمود: شرکت نمایندگان ضروری است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی: بخش فرهنگ و هنر - www.injo.ir

فرم ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی جشنواره را تکمیل و متن را مطابق با شرایط فراخوان بارگذاری نمایند.

نعمت اللهی در خصوص گاه شمار این جشنواره گفت: بارگذاری آثار: تا پنجم دی ماه 1399، انتخاب اولیه آثار: پانزدهم دی ماه 1399 و داوری، آیین پایانی و اعلام نتایج: بهمن ماه 1399 خواهد بود و نشانی دبیرخانه این جشنواره: جهرم، بلوار معلم، نبش خیابان اندیشه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، با شماره تلفن54229100 است.

وی اضافه نمود: ارسال به وسیله جی میل [email protected] خواهد بود و داوران از میان استادان و پیشکسوتان هنر شعر انتخاب خواهند شد.

نعمت اللهی بیان نمود: جوایز بخش اصلی و بخش ویژه برای نفر اول: لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ 13 میلیون ریال، نفر دوم: لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ 11 میلیون ریال و نفر سوم: لوح تقدیر و هدیه نقدی به مبلغ 6 میلیون ریال خواهد بود.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 7377

به "خبرنگاران فراخوان جشنواره شعر استانی جهرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراخوان جشنواره شعر استانی جهرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید