توضیحات 10 ساعته مشاور سابق رئیس جمهور در پرونده استیضاح ترامپ

به گزارش انوار بلاگ، مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امور روسیه به مدت 10 ساعت در مقابل مجلس نمایندگان به ارائه توضیحات و شهادت علیه ترامپ پرداخت.

توضیحات 10 ساعته مشاور سابق رئیس جمهور در پرونده استیضاح ترامپ

همزمان با اینکه دموکرات ها به عنوان بخشی از تحقیقات استیضاح درصدد پی بردن به این مساله هستند که چطور متحدان رئیس جمهور آمریکا سیاست رسمی در خصوص اوکراین را دور زده اند، مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امور روسیه به مدت 10 ساعت در مقابل مجلس نمایندگان به ارائه توضیحات و شهادت پرداخت.

به نقل از پایگاه خبری هیل، فیونا هیل که تا تابستان امسال میلادی به عنوان مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در امور روسیه در شورای امنیت ملی خدمت نموده بود، سومین شاهدی است که در یک جلسه غیرعلنی در مقابل سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که تحقیقات استیضاح را رهبری می نمایند، حضور می یابد. پیش از وی کورت وولکر، نماینده ویژه سابق آمریکا در امور اوکراین و ماری یوانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین در جریان این روند شهادت داده بودند.

درحالی که قانون گذاران عمدتا از ارائه جزئیات شهادت هیل در نشست غیرعلنی مجلس نمایندگان امتناع نموده اند، دموکرات ها تاکید داشتند که فیونا هیل آنچه را که آنها به عنوان یک کوشش هماهنگ توسط متحدان ترامپ توصیف می نمایند، تایید کرد؛ متحدانی که دولت اوکراین را برای انجام تحقیقات از جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش تحت فشار گذاشته بودند تا به دنبال آن یوانوویچ را در مه امسال میلادی از کار برکنار نمایند.

دموکرات ها می گویند، در راس این اقدامات رودی جولیانی، وکیل ترامپ قرار داشته است.

فیونا هیل در ژوئیه امسال میلادی چند روز پیش از تماس تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین کناره گیری کرد؛ تماس تلفنی که در مرکز این تحقیقات استیضاح قرار گرفته است.

به گفته یکی از افشاگران دولت، ترامپ در جریان تماس تلفنی مذکور تهدید کرد یاری نظامی 400 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین را متوقف می نماید مگر آنکه زلنسکی با انجام تحقیقات درباره اتهامات فساد علیه جو بایدن و هانتر بایدن موافقت کند.

زمان استعفای فیونا هیل حاکی از آن است که وی اطلاعات اندکی درباره اینکه آیا در جریان تماس تلفنی مذکور بده بستانی انجام شده یا خیر، دارد. اما وی همکاری نزدیکی با یوانوویچ داشته و انتظار می رفت نگرانی هایی را درباره اخراج ناگهانی یوانوویچ ابراز کند؛ اخراج ناگهانی که به گفته آن افشاگر و شخص یوانوویچ با انگیزه سیاسی صورت گرفت.

دموکرات ها گفتند: شهادت فیونا هیل این ادعاها را که ترامپ و افراد نزدیک به او از مقامات خارجی یاری گرفتند تا یکی از رقبای سیاسی داخلی را با هدف بالا بردن شانس پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات آینده بی اعتبار نمایند، قوی تر می نماید.

آنها همچنین فیونا هیل را به عنوان یک کارمند دولتی بسیار معتبر و موجه توصیف کردند.

خانم فیونا هیل

هارلی رودا، یکی از اعضای کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان گفت: توضیحات هیل درباره نشست ها و محتوای آنها و اینکه چه کسی در آن نشست ها حضور داشت آن هم با ارائه جزئیات دقیق، بسیار فوق العاده است. او یک وطن پرست حقیقی است. من او را فردی کاملا معتبر و موجه دیدم.

فیونا هیل نخستین شاهد در هفته شلوغ نشست های غیرعلنی است که دموکرات ها آن را برنامه ریزی نموده اند.

جورج کنت، دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز سه شنبه در مقابل مجلس نمایندگان شهادت دهد اگرچه هنوز معین نیست که آیا دولت کوشش خواهد نمود مانع حضور وی در مقابل مجلس نمایندگان گردد یا خیر.

مایکل مک کینلی، مشاور سابق وزارت امور خارجه آمیکا که هفته گذشته کناره گیری کرد نیز قرار است روز چهارشنبه برای شهادت دادن در مقابل مجلس نمایندگان حاضر گردد.

گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که وزارت خارجه هفته گذشته مانع شهادت دادن وی شد، قرار است روز پنجشنبه در مقابل مجلس نمایندگان حاضر گردد. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 620

به "توضیحات 10 ساعته مشاور سابق رئیس جمهور در پرونده استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات 10 ساعته مشاور سابق رئیس جمهور در پرونده استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید