تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و بنیاد مسکن منعقد شد

به گزارش انوار بلاگ، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازسازی مناطق سیل زده در دانشگاه تهران به امضاء رسید.

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و بنیاد مسکن منعقد شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، ظهر امروز تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و بنیاد مسکن انقلاب برای بازسازی مناطق سیل زده در دانشگاه تهران به امضاء رسید.

این مراسم با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار گردید.

در این مراسم نیلی احمدآبادی اظهار کرد: تجربه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران پیش از این نیز وجود داشت و در پروژه سرپل ذهاب نیز ما با این بنیاد همکاری داشتیم، در بازدیدی که من از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشتم شاهد این مسأله بودم که همکاران ما در دانشگاه نهایت همکاری را با نهادهای حامی مردم زلزله زده داشتند اما آنچه که واضح است این است که تمام پتانسیل دانشگاه در همین حد نبود و باید بین دانشگاه ها ارتباطی برقرار گردد تا با سازمان دهی این ارتباط در آینده پیروز تر عمل کنیم.

وی افزود: برای موضوع سیلاب نیز گزارشاتی تهیه شده و حتی برخی از دانشگاه ها به صورت خودجوش وارد کار می شوند، البته زمانی که عنوان می کنیم دانشگاه مرجع مشورت است بنابراین باید در حل مسائل جامعه از آن یاری بگیریم، به عنوان مثال در همین موضوع سیلاب اخیر مسئولان به این نتیجه رسیدند که باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده می شد حتی استاندار خوزستان آقای شریعتی این مسأله را صراحتاً مطرح نمود.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه اعلام کرد: از همان ابتدای وقوع سیلاب کمیته ای تشکیل شد و ما نیز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رایزنی کردیم تا در قالب همکاری مشترک به یاری مردم سیل زده بشتابیم، خوشبختانه استقبال خوبی از این کار شد.

نیلی احمدآبادی ادامه داد: اگر در شرایط بحرانی مردم احساس نمایند که نهادها و ارگان های مختلف در کنار آنها هستند احساس آرامش به مردم تزریق می گردد و به همین منظور نیز باید اقداماتی در سطح کلان صورت بگیرد. دانشگاه تهران با بنیاد مسکن در کنار هم فقط یک بعلاوه یک نیستند بلکه ما برای این تفاهم نامه همکاری دست احتیاج به سوی دیگر دانشگاه ها نیز دراز می کنیم و دانشگاه های دیگر هم می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هیأت ویژه رسیدگی به سیلاب گفت: این جلسات در سطح معاونان برگزار نمی گردد بلکه با حضور اساتید و رؤسای دانشگاه ها و سازگاری خوبی بین دانشگاه ها در این کمیته به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه تهران درباره تفاهم نامه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: این تفاهم نامه در چهار حوزه نوشته شده و از تفاهم قبلی در مورد زلزله سرپل ذهاب کامل تر است.

نیلی احمدآبادی در خاتمه گفت: خوشبختانه روحیه همکاری در دانشگاه ها به یک گفتمان تبدیل شده است و گفتمان مسئولیت اجتماعی تبدیل به یک گفتمان ملی شده است.

در ادامه علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این همکاری به معنای واقعی کلمه همکاری است و جنبه های عمیقی دارد چرا که ما احتیاج به هدایت دانشگاهیان در ابعاد مختلف داریم.

وی اشاره نمود: پیش از این نیز سابقه همکاری با دانشگاه را داشتیم و آخرین همکاری ما با دانشگاه درباره زلزله سرپل ذهاب همکاری مناسبی بوده که از آن منافع زیادی بردیم.

تابش افزود: همچنین تفاهم نامه ای با دانشگاه های دیگر برای موضوع سیل خواهیم داشت و پیشنهاد می کنیم اگر این همکاری با دانشگاه های دیگر به وسیله دانشگاه تهران انجام گردد به نفع ما نیز خواهد بود چرا که می تواند همکاری های ما با دانشگاه را سامان دهد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خاتمه گفت: آمادگی کامل برای همکاری با دانشگاه را داریم تا فعالیت های بنیاد مسکن نیز از قوام ملی برخوردار گردد و مردم هم اعتماد بیشتری به فعالیت های ما پیدا نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 34

به "تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و بنیاد مسکن منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تهران و بنیاد مسکن منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید