بی توجهی ترامپ به سؤالات سخت خبرنگاران

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در یک نشست خبری حاضر شدند و خبرنگاران حاضر در نشست سؤالاتی درباره مهمترین موضوع روز، یعنی تماس مایکل فلین مشاور امنیت ملی مستعفی ترامپ با روسها پرسیدند، اما ترامپ به این سؤالات توجهی نکرد و آنها را بی پاسخ گذاشت.

بی توجهی ترامپ به سؤالات سخت خبرنگاران

این دومین کنفرانس خبری بود که رئیس جمهوری آمریکا در عرض 3 روز در آن شرکت می کرد اما در هیچکدام از این کنفرانسها، ترامپ به سؤالاتی که درباره موضوعات مهم روز بود پاسخ قانع نماینده ای نداد. روز گذشته، تعدادی از خبرنگاران حاضر در نشست با صدای بلند سؤالاتی درباره فلین که به تازگی استعفا نموده است، پرسیدند، اما ترامپ آنها را نادیده گرفت.

واقعیت این است که رؤسای جمهوری آمریکا خبرنگاران مشخصی را برای شرکت در کنفرانس های خبری انتخاب می نمایند، اما ترامپ آزادی خبرنگاران در پرسیدن سوال را بیش از پیش محدود نموده است. او به سؤالاتی که دوست ندارد، اصلا پاسخ نمی دهد یا پاسخ های بسیار کوتاه یا بی ربط می دهد.

این اتفاق هم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک ترامپ و نخست وزیر ژاپن در روز آدینه رخ داد و هم در نشست خبری دیروزِ ترامپ و نخست وزیر کانادا. برای مثال، روز آدینه خبرنگاری از ترامپ درباره دستور مهاجرتی وی سؤال کرد. ترامپ ابتدا این سؤال را بی ربط خواند و سپس گفت: ما می خواهیم کشورمان را امن نگه داریم. روز دوشنبه نیز وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به اختلاف نظر عمیق و فلسفی وی با نخست وزیر کانادا، 2 کشور چگونه درباره مسائلی چون تروریسم و مهاجرت تعامل می نمایند، به گفتن این جمله بسنده کرد: ما می خواهیم روابط عمیقی با کانادا داشته باشیم؛ شاید بهتر از گذشته.

بسیاری، اقدام ترامپ در بی پاسخ گذاشتن سؤالات خبرنگاران را با بی سوادی سیاسی وی مرتبط می دانند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 629

به "بی توجهی ترامپ به سؤالات سخت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی ترامپ به سؤالات سخت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید