به سالاد خود تنوع دهید

به گزارش انوار بلاگ، یکی از اجزایی که در اغلب سفره ها دیده می شود، سالاد است. سالاد انواع گوناگونی دارد، اما در اینجا ایده های جدیدی را جهت تهیه سالادهای متنوع و سرشار از مواد مغذی برای شما ارائه می نماییم. امید است که با بهره گیری از آن، گامی در جهت سلامتی شما برداشته باشیم.

به سالاد خود تنوع دهید

به سالاد خود تنوع دهید

یکی از اجزایی که در اغلب سفره ها دیده می شود، سالاد است. سالاد انواع گوناگونی دارد، اما در اینجا ایده های جدیدی را جهت تهیه سالادهای متنوع و سرشار از مواد مغذی برای شما ارائه می نماییم. امید است که با بهره گیری از آن، گامی در جهت سلامتی شما برداشته باشیم.

جوانه ها

جوانه ها سرشار از مواد مغذی مفید می باشند، در حالیکه عملاً بدون کالری هستند، بنابراین اگر شما واقعاً از طعم آنها خوشتان می آید، می توانید تا آنجا که معده تان جا دارد، از این مواد غذایی سودمند بخورید.

هویج

شما با استفاده از هویج خردشده در سالاد، می توانید مقدار مناسبی بتاکاروتن (آنتی اکسیدان موجود در هویج) دریافت نمایید.

دانه های آفتابگردان

فقط چند قاشق پر از این دانه ها، پتاسیم و منیزیم فراوانی دارد که فشار خون را پایین می آورند. به علاوه این دانه ها سرشار از فولات هستد که از بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.

زیتون سیاه

استفاده از زیتون در سالاد، به سلامت قلب شما کمک زیادی می کند. زیتون حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع می باشد که برای سلامتی بسیار مفید است.

نخود

نخود حاوی پروتئین، فیبر و مقداری ویتامین B می باشد. شما می توانید این ماده غذایی مفید را به سالاد خود بیفزایید.

تخم مرغ آبپز و سفت

1 عدد تخم مرغ، حاوی مقدار مناسبی پروتئین و مقداری لوتئین و گزانتین (ترکیب کاروتنوئید موجود در شبکیه چشم) است. این فیتوکمیکال ها ممکن است خطر از دست دادن بینایی را در سنین بالاتر کاهش بدهند.

گوجه فرنگی های کوچک

این کوچولوها به مقدار برادرهای بزرگ تر خود دارای لیکوپن هستند که محافظت از پروستات را بر عهده دارند.

کاهو و برگ های سبز

کاهو و برگ های سبز دارای فیبر هستند که به سلامت روده بزرگ کمک می کند. این مواد غذایی همچنین محتوی فولات می باشند که برای جنگ با بیماری های قلبی بسیار مفید است. فولات در سبزیجات برگدار سبز، لوبیای خشک و نخودفرنگی وجود دارد.

کلم بروکلی

گل های کوچک بروکلی به شما در تأمین ویتامین C و بتاکاروتن کمک می کنند. همچنین این ماده غذایی دارای خواص ضد سرطانی است. هر چقدر که می توانید از این کلم ها بخورید.

منبع: دنیای تغذیه شماره 106

منبع: راسخون
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11119

به "به سالاد خود تنوع دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به سالاد خود تنوع دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید