انور قرقاش اعتراف کرد

به گزارش انوار بلاگ، ایسنا نوشت: در سومین سال وقوع بحران شورای همکاری خلیج فارس میان قطر و کشورهای عربی موضع گیری ها و پیغام های توییتری دچار تناقض شده است اما موضوعی که همه بر سر آن توافق نظر دارند این است که این شورا تغییر نموده و دیگر نمی تواند مانند سابق گردد.

انور قرقاش اعتراف کرد

به گزارش روسیاالیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات به اظهارات اخیر قطر واکنش نشان داد که بر موضع ثابت و امتناع از پذیرش مطالبات کشورهایی که دوحه را تحریم نموده اند، تأکید نموده بود.

وی در توییتی نوشت: فکر نمی کنم بحران قطر در سومین سال خود شایسته اظهارنظر باشد. خط مشی ها از هم جدا شده، شورای همکاری (خلیج فارس) تغییر نموده و نمی تواند مانند سابق گردد. علل این بحران و راه چاره آن نیز تعیین است و به وقتش آشکار خواهد شد. شاید بهترین توصیه کنار گذاشتن تشدید (تنش) و کوشش برای آینده باشد.

پیش از این خالد بن عطیه، وزیر خارجه برکنار شده قطر توییت نموده بود: در سالروز محاصره ظالمانه که با یک کمپین گمراه کننده واهی شروع شد و به واقعیت و تصویر شورای همکاری و ملت ما آسیب زد، تنها می توانم به ملت قطر به خاطر مقاومت آنها تبریک بگویم. به آنچه به دست آمده افتخار می کنیم این کمترین چیزی است که با توجه به شرایطی که در این مرحله به ما تحمیل شده، به کشور تقدیم می گردد.

عربستان، بحرین، مصر و امارات از پنج ژوئن 2017 روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع نموده اند و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده اند و تا به امروز وساطت ها و کوشش ها برای حل این بحران یا کاهش شدت آن موفقیت آمیز نبوده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4853

به "انور قرقاش اعتراف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انور قرقاش اعتراف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید