امکان خرید بیمه مسافرتی برای افرادی که در خارج مانده اند

به گزارش انوار بلاگ، شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد اتفاقات عجیبی در زندگی بشر شده است. اتفاقاتی که در طی یک قرن گذشته شاهد آن نبوده ایم. اینکه بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده اند و واکنش فرهنگ های مختلف و انسانها با شرایط متفاوت، اتفاقات جدید را رقم زده اند بر کسی پوشیده نیست.

امکان خرید بیمه مسافرتی برای افرادی که در خارج مانده اند

در این میان، همه گیر شدن بیماری کووید 19 در دنیا، برخی از مراودات معمول و قوانین مرتبط با کسب و کار ها و امور اداری را هم تحت الشعاع خود قرار داده است. به طور مثال کسب و کارهایی که آنلاین فعالیت می کردند، رشد خیلی خوبی را تجربه کردند.

صنعت گردشگری و مسافرت، یکی از صنایعی بود که خیلی زود از کرونا آسیب دید و بیشتر مراکز تفریحی تعطیل شدند و بسیاری از پروازها لغو شدند و اقامتگاهها غیرفعال. افرادی هم که برای مسافرت های مختلف از تفریحی تا تجاری و اداری برنامه ریزی کرده بودند مجبور به لغو مسافرت شده و در منزل ماندگار شده اند.

افراد زیادی هم هستند که قبل از شیوع کرونا به سفر رفته بودند و در همان مقصد ماندگار شده اند و امکان بازگشت به کشور را ندارند. در روزهای اولیه برخی از شرکت های هواپیمایی داخلی سعی کردند با ایجاد پروازهای فوق العاده، برخی از این هموطنان را به کشور بازگردانند. که با توجه به محدود بودن این پروازها به لحاظ تعداد و مقصد، عملاً امکان بازگشت برای خیلی از مسافران فراهم نشده است.

یکی از مسائل عمده ای که برای این دسته از مسافرین ایجاد شده است، اتمام مدت زمان بیمه مسافرتی است. چرا که این افراد بیمه سفر را برای مدت زمان از قبل پیش بینی شده سفر خود خریداری کرده بودند و با اتمام این مدت، عملاً بدون بیمه مانده اند. برای این اشخاص، خرید بیمه درمان در آن کشور هم با توجه به تفاوت قیمت ریال به ارز، بسیار گران خواهد بود. به قدری که شاید مجبور باشند دهها برابر آن مبلغی که بابت بیمه مسافرتی در ایران پرداخته اند را در آن کشور بابت یک بیمه ساده با پوشش های معمول بپردازند.

اما خبر خوب اینکه شرکت بیمه سامان طی روزهای گذشته طرحی را ارائه کرد که افرادی که به هر دلیل امکان بازگشت به کشور را پیدا نکرده اند بتوانند نسبت به تمدید بیمه مسافرتی اقدام کنند. حتی این امکان فراهم شده است که بتوان از طریق سایت خرید آنلاین بیمه مسافرتی سامان، خرید را به صورت اینترنتی از همان کشور انجام داد. این اقدام در جهت حمایت از هموطنان ایرانی در سفر اجرا شده است تا بتوان کمی از مسائل آن ها را در زمان همه گیری بیماری کرونا کاهش داد.

همچنین افرادی که در این روزها قصد مراجعه به سفارت برای دریافت ویزا را هم دارند، نیاز به خرید بیمه نامه مسافرتی به صورت حضوری را ندارند و می توانند به صورت تلفنی یا از طریق خرید آنلاین، بیمه سفر را سفارش داده و بلافاصله بیمه خود را دریافت کنند.

منبع: مجله سفر
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3825

به "امکان خرید بیمه مسافرتی برای افرادی که در خارج مانده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان خرید بیمه مسافرتی برای افرادی که در خارج مانده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید