افزایش دوره های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سال های اخیر

به گزارش انوار بلاگ، دبیر علمی هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی با تاکید بر اینکه دوره های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سال های اخیر افزایش یافته است، گفت: ضرورت است این رشته در عرصه های جهانی معرفی گردد.

افزایش دوره های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سال های اخیر

به گزارش خبرنگاران، دکتر امیر صفاری اظهار کرد: هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی با همکاری دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی با عنوان ژئومورفولوژی؛ نگاهی نو به منظور فراهم کردن زمینه تبادل افکار، انتقال ایده ها، نقدها و ایجاد ارتباط ملموس تر بین اندیشمندان و صاحبنظران متخصص در این حوزه، در تاریخ 29 آبان 1399 و به صورت مجازی در دانشگاه خوارزمی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش با توجه به تعدد گرایش ها به ویژه گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی در این رشته تخصصی در سال های اخیر، موضوع اشتغال دانش آموختگان و همچنین همگام شدن با مجامع علمی مرتبط در سطح ملی و بین المللی اهمیت بسزایی دارد.

دبیر علمی هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی تاکید نمود: در مجموعه نشست ها، سخنرانی ها، میزگردها و کارگاه های متعدد در دوره های مختلف برگزاری این همایش در طی 6 سال گذشته، دو هدف اصلی مد نظر بوده است، اول معرفی رشته ژئومورفولوژی در سطح مجامع علمی و اجرایی کشور به عنوان یک رشته تخصصی و کارآمد و دوم ایجاد ارتباط بین دانش آموختگان و متخصصین این رشته در سطح ملی و بین المللی، بدیهی است، دست یابی به این اهداف، همکاری و همفکری تمام دست اندرکاران این رشته را می طلبد.

وی گفت: طی چند سال اخیر رشته ژئومورفولوژی با دو چالش اساسی روبرو بوده است؛ یکی ایجاد رشته / گرایش های متعدد و دوم محتوای این رشته ها بر مبنای سیاست آموزش محوری صرف، بدون در نظر دریافت موضوع تقاضا محوری در آموزش است که البته چالش اساسی اغلب رشته های دانشگاهی است. در این راستا هیات مدیره انجمن طی نشست های ماهانه خود موضوع همایش را نگاهی نو در راستای این اهداف معین نموده است. جدای از بحث آموزش، آینده نگری رشته ژئومورفولوژی، همگامی با مجامع علمی دانشگاهی در سطح بین المللی در ارتباط با انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی موضوع دیگری است که خط مشی این رشته را در آینده معین می نماید.

دبیر علمی هفتمین همایش ملی انجمن ایرانی ژئومورفولوژی اضافه کرد: نگاهی نو به آموزش و پژوهش در ژئومورفولوژی، چالش های پیش روی دانش آموختگان، پژوهش های کاربردی با نگاهی نو به ژئومورفولوژی، نگاهی نو به روش ها و تکنیک های ژئومورفولوژی، ژئومورفولوژی و تعادل بخشی منابع آب، ژئومورفولوژی و تغییرات اقلیمی، برنامه ریزی و توسعه پایدار شهری، پدافند غیرعامل و محیط های ژئومورفولوژیک، ژئومورفولوژی و الزامات قانونی، ژئومورفولوژی و طبیعت گردی و ژئومورفولوژی مهندسی از محورهای همایش فوق معین شده است.

صفاری گفت:در مهلت معین شده تعداد 120 مقاله در راستای محورهای مذکور به دبیرخانه همایش ارسال شده است. برنامه همایش در دو بخش آنلاین شامل سخنرانی های کلیدی و میزگرد علمی به صورت نیمه مجازی و بخش آفلاین به صورت ارائه مقالات پذیرفته شده در سایت همایش اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 7021

به "افزایش دوره های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سال های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دوره های تحصیلات رشته ژئومورفولوژی طی سال های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید