افزایش حمایت آلمانی ها از باقی ماندن یونان در منطقه یورو

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران: نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که تعداد آلمانی هایی که خواهان ادامه عضویت یونان در اتحادیه مشترک پولی اروپا هستند، رو به افزایش است.

افزایش حمایت آلمانی ها از باقی ماندن یونان در منطقه یورو

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، افزایش حمایت آلمانی ها از ادامه حضور یونان در منطقه یورو در شرایطی است که مقام های آتن به تازگی برای دریافت بسته سوم نجات مالی و مالی از نهادهای بین المللی به توافق رسیده اند.

مجلس یونان نیز اجرای سیاست های جدید ریاضتی را تصویب نموده است. این نظرسنجی در حالی اجرا شده است که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تاکید نموده است که خروج یونان از منطقه یورو موجب هرج و مرج خواهد شد ولی ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان همچنان از ایده خروج موقت 5 ساله یونان از منطقه یورو حمایت می نماید.

نظرسنجی موسسه پولیت بارومیتر که برای شبکه زد دی اف آلمان اجرا شده، حاکی است که 50 درصد آلمانی ها خواهان باقی ماندن یونان در منطقه یورو هستند. این رقم در نظرسنجی قبلی که اوایل جولای اجرا شده بود به 41 درصد رسیده بود.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 71 درصد آلمانی ها معتقدند که اگر یونان بسته سوم نجات مالی را دریافت نکند، قادر به رهایی از خطر ورشکستگی نخواهد بود.

آلمان بزرگترین تامین کننده منابع مالی دو بسته نجات مالی قبلی به یونان به شمار می رود. بیش از 73 درصد مردم آلمان نیز اعلام کردند که انتظار ندارند دولت چپگرای یونان همه تدابیر ریاضتی مورد توافق را اجرا کند.

رهبران اروپایی هفته گذشته به اتفاق آرا با طرح نجات مالی 3 ساله ای به آتن به ارزش 86 میلیارد یورو موافقت کردند که در ازای اعطای این یاری مالی، دولت یونان نیز متعهد به اجرای اصلاحات مالی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

بر اساس طرح ریاضت مالی جدید، یونان باید 50 میلیارد یورو از اموال دولتی خود را خصوصی کند. بعضی مخالفان این طرح در مجلس یونان، خصوصی سازی اموال و دارایی های دولتی را خودکشی اجتماعی ارزیابی نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3951

به "افزایش حمایت آلمانی ها از باقی ماندن یونان در منطقه یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حمایت آلمانی ها از باقی ماندن یونان در منطقه یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید