اعداد و ارقام مالی در هفته دوم اردیبهشت ماه 1399

به گزارش انوار بلاگ، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته دوم اردیبهشت ماه 1399

3.4 میلیارد دلار

صندوق بین المللی پول: هیئت رئیسه صندوق بین المللی پول با پرداخت یک بسته مالی به ارزش 3.4 میلیارد دلار به نیجریه در راستای حمایت از بخش بهداشت و درمان این کشور و یاری به حفظ مشاغل و کسب وکارهای این کشور در برابر بحران کرونا موافقت نموده است.

37 درصد

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد): حدود 37 درصد از شهروندان کشورهای درحال توسعه فاقد حساب بانکی هستند و این مسئله در بحبوحه بحران کرونا بیش از هر زمان دیگری به چشم آمده است.

از 35 به 89 درصد

بانک دنیای: یک پژوهش میدانی نشان می دهد که نسبت افراد زیر خط فقر ملی به کل جمعیت در کشور بنگلادش، در جریان بحران کرونا از 35 درصد به 89 درصد رسیده است.

13 درصد

بانک دنیای: با توجه به کاهش تقاضای دنیای کالاهای خام به دلیل تعطیلی بعضی صنایع کلیدی بر اثر بحران کرونا، پیش بینی می گردد که میانگین قیمت دنیای فلزات پایه در امسال میلادی 13 درصد نسبت به سال گذشت کاهش یابد.

17.7 میلیارد دلار

سی ان ان: با وجود بحران کرونا، شرکت فیس بوک در سه ماهه نخست امسال میلادی 17.7 میلیارد دلار درآمد کسب نموده است که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 18 درصد افزایش نشان می دهد.

30 میلیون نفر

سی ان ان: ظرف یک بازه شش هفته ای منتهی به 25 آوریل (ششم اردیبهشت) بیش از 30 میلیون نفر در آمریکا تقاضای مستمری بیکاری داده اند که این اتفاق در تاریخ آمریکا بی سابقه است.

16000 نفر

سی ان ان: شرکت بوئینگ میخواهد حدود 16000 نفر از کارکنان خود (معادل 10 درصد از کل کارکنانش) را در قالب طرح های بازخرید و خروج اجباری یا اختیاری کارکنان، تعدیل کند.

12 درصد

بلومبرگ: بانک مرکزی اروپا هشدار داد که با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی دولت ها برای مهار ویروس همه گیر کرونا، در امسال میلادی اقتصاد منطقه یورو ممکن است تا 12 درصد نسبت به سال گذشته کوچکتر گردد.

9.2 درصد

بلومبرگ: دولت اسپانیا نرخ رشد مالی این کشور در امسال میلادی را منفی 9.2 درصد پیش بینی کرد. اسپانیا از لحاظ میزان ابتلا به ویروس کرونا پس از آمریکا در رتبه دوم دنیا قرار گرفته و کسب وکارهای این کشور به شدت از بحران کرونا آسیب دیده اند.

50 میلیارد دلار

سی ان بی سی: شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی در سه ماهه نخست سال 2020 حدود 50 میلیارد دلار زیان خالص گزارش نموده است.

4.8 درصد

سی ان بی سی: وزارت بازرگانی آمریکا گفت اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست امسال میلادی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 4.8 درصد کوچکتر شده است که این میزان رشد منفی در اقتصاد آمریکا، از سال 2008 تا به امروز بی سابقه بوده است.

10 میلیارد یورو و 25.1 درصد

رویترز: یک نشریه آلمانی به نقل از منابع مطلع در دولت این کشور گزارش داد که دولت فدرال آلمان میخواهد یک بسته نجات مالی به ارزش 10 میلیارد یورو به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا تخصیص دهد و در ازای آن 25.1 درصد از سهام این شرکت را به عنوان وثیقه در اختیار بگیرد.

8000 نفر

فایننشال تایمز: شرکت رولز-رویز به دلیل مسائل ناشی از بحران کرونا تصمیم به تعدیل 8000 نفر از کارکنان خود گرفته و به زودی جزئیات این طرح تعدیل نیرو -که بزرگترین طرح تعدیل نیرو در این شرکت طی بیش از سه دهه اخیر محسوب می گردد- را اعلام خواهد نمود.

3.8 درصد

یورو استات: بر اساس برآوردهای اولیه، فراوری ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه نخست سال 2020 نسبت به دوره مشابه سال قبل 3.8 درصد کاهش یافته است.

0.4 درصد

یورو استات: شاخص قیمت مصرف کننده در کشورهای منطقه یورو طی ماه آوریل (13 فروردین تا 11 اردیبهشت) در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 0.4 درصد افزایش نشان می دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4379

به "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم اردیبهشت ماه 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم اردیبهشت ماه 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید