ادعای تازه درباره پرواز 38 هواپیمای چینی در آسمان تایوان

به گزارش انوار بلاگ، تایوان امروز (شنبه) از پرواز هواپیاماهای چینی در آسمان تایوان در سالروز تاسیس جمهوری خلق چین به شدت انتقاد کرد.

ادعای تازه درباره پرواز 38 هواپیمای چینی در آسمان تایوان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، این بزرگترین عملیات هواپیماهای چینی تا به امروز در آسمان تایوان بوده که به ادعای تایوان در آن 38 هواپیمای چینی روز آدینه مشارکت داشته اند.

نخست وزیر تایوان پرواز هواپیماهای چینی را یک تهاجم نظامی و مخرب برای صلح منطقه ای خوانده است. به گفته تایوان اولین گروه هواپیماهای چینی از 18 فروند J-16 و چهار فروند SU-30 جنگنده جت و دو بمب افکن H-6 و یک هواپیمای ضد زیردریایی تشکیل شده است. در گروه دوم 10 هواپیمای J-16، دو فروند H-6 و یک هواپیمای هشدار دهنده حضور داشتند.

وزیر دفاع تایوان (دوشنبه) اعلام نموده بود که این جزیره برای تقابل با چین به تسلیحات راهنمایی شونده و دقیق دوربرد احتیاج دارد.

تایوان در ماه اخیر میلادی پیشنهاد افزایش بودجه دفاعی خود به اندازه 9 میلیارد دلار را عنوان نمود. این طرح پیشنهادی شامل موشک های نو و به روزرسانی تسلیحات برای مقابله با تهدیدات چین بوده است.

در گزارش سالیانه تایوان از توانمندی های نظامی چین، این جزیره تاکید نموده بود که چین قادر به فلج کردن توانمندی های دفاعی تایوان است.

وزیر دفاع تایوان در پاسخ به این سوال که چین در اولین اقدام به کدام بخش از نیروی دفاعی تایوان حمله خواهد نمود گفته بود که مرکز فرماندهی و توانمندی های ارتباطی تایوان اولین قربانی این حمله خواهند بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11143

به "ادعای تازه درباره پرواز 38 هواپیمای چینی در آسمان تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه درباره پرواز 38 هواپیمای چینی در آسمان تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید