اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس آذربایجان غربی

به گزارش انوار بلاگ، رییس امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طرح یاریگران زندگی در 40 درصد مدارس متوسطه و دوره دوم مقطع ابتدایی استان اجرا می گردد.

اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس آذربایجان غربی

غلامرضا فدوی رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: طرح کانون کمکگران زندگی در 40 درصد مدارس متوسطه و دوره دوم مقطع ابتدایی این استان اجرا می گردد.

غلامرضا فدوی با بیان اینکه آذربایجان غربی پنج هزار و 200 مدرسه با 680 هزار دانش آموز شاغل به تحصیل دارد، اضافه نمود: این طرح سال گذشته نیز در 30 درصد مدارس استان به تعداد یک هزار و 500 مدرسه اجرا شد که سال جاری اجرای آن به بیش از 2 هزار مدرسه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح برای چهارمین سال متوالی در استان اجرا می گردد، ادامه داد: این طرح با موضوع همسالان اجرا می گردد و تشکل های دانش آموزی نقش مهمی در این زمینه ایفا می نمایند.

فدوی اظهار کرد: فعالیت های هر کانون در مدارس که شامل 10 نفر برنامه ریز و 50 نفر عضو است در سه محور آموزش، تبلیغ و اطلاع رسانی و رویکرد جامع محور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در این زمینه، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی دانش آموز، توانمندسازی برای اولیا، دوره ضمن خدمت پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتار های پرخطر دانش آموزان، مسابقات آنلاین دانش آموزی و کارکنان در قالب طرح کانون کمکگران زندگی، تهیه بسته فرهنگی و آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد از جمله فعالیت هایی است که در این راستا در سطح مدارس اجرا شده و پیگیری می گردد.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی یادآور شد: 22 برنامه اصلی در حوزه مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در مدارس استان اجرا می گردد که تقویت خط ملی نماد 1570 یکی از مهمترین اقدامات است.

برای ایجاد بستر اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده در حوزه مقابله با معضل اعتیاد، طرحی به نام کمک گران زندگی از سه سال قبل در کشور تدوین شد و به تصویب رسید.

این طرح در بین جمعیت 14 میلیونی دانش آموزان و معلمان کشور اجرا می گردد تا زمینه ای برای کاهش معضل اعتیاد در جامعه باشد.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 16247

به "اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید