شاد اجباری نیست

به گزارش انوار بلاگ، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از شبکه شاد اجباری نیست، گفت: حدود 63 درصد داوطلبانی که در کنکور شرکت می نمایند، در خواست شرکت در رشته تجربی را دارند.

شاد اجباری نیست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر اظهار کرد: نمرات ثبت شده در آموزش مجازی حتما در راهنمایی تحصیلی نقش دارد؛ راهنمایی تحصیلی در سال 95ـ94 بر اساس سند تحول بنیادین اجرا شد و بخش عمده آن به صورت غیرحضوری انجام می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بیش از 65 درصد ثبت نامی های کنکور در رشته تجربی هستند؟، گفت: در راهنمایی تحصیلی، عوامل متعددی تأثیرگذار هستند و نقش دارند و به تنهایی وزارت آموزش و پرورش نمی تواند کار کند و احتیاج به همکاری بخش های مختلف و همچنین رسانه است.

شکوهی با بیان اینکه در راهنمایی تحصیلی انتظاراتی برای تأمین احتیاج کار جامعه است، افزود: آموزش و پرورش کوشش های بسیار برای توزیع رشته انجام داده است اما خانواده به آینده رشته تحصیلی فرزند توجه می نماید و این موضوع به تفاوت هایی که در ارزش گذاری برای شغل ها و درآمدها وجود دارد، بر می شود.

وی ادامه داد: برای 680 هزار فرهنگی دوره آموزشی در جهت نحوه دخالت در راهنمایی تحصیلی برگزار گردید؛ ضمن اینکه در راهنمایی تحصیلی، اولیای دانش آموزان نقش اساسی دارند و در بیش از 46 درصد انتخاب راهنمایی تحصیلی، خانواده مؤثر است و در این راستا در اداره کل انجمن اولیا و مربیان، آموزش خانواده ها را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: از سال 84، 85 شیب رشته تجربی زیاد شده است و این در حالیست که آمار ما نشان می دهد فرایند میزان توازن بین رشته ای در سال های اخیر به سمت فنی وحرفه ای، کاردانش و انسانی رفته است.

وی با بیان اینکه در مورد گرایش دانش آموزان به رشته تجربی، وزارت علوم باید پاسخ دهد، توضیح داد: برای شرکت در آزمون ها، هیچ احتیاجی به رشته تحصیلی مرتبط وجود ندارد؛ دو سال پیش بود که رتبه برتر در ریاضی دانشگاه شریف در رشته تجربی شرکت کرد؛ البته برای کسانی که در رشته تجربی شرکت می نمایند و پذیرفته نمی شوند، آثار و تبعات روانی ایجاد خواهد نمود؛ حدود 63 درصد داوطلبانی که در کنکور شرکت می نمایند، در خواست شرکت در رشته تجربی را دارند و این در حالیست که ظرفیت پذیرش آن نهایتا به 10 هزار نفر می رسد.

شکوهی درباره برگزاری امتحانات نیز گفت: در بحث امتحانات، دو مقطع تحصیلی است که پیچ تاریخی برای هر فرد در زندگی محسوب می شود که یکی راهنمایی تحصیلی و انتخاب رشته و دیگری کنکور است و اگر اشتباه شود ممکن است امکان جبران اشتباه نباشد.

وی با اشاره به شبکه شاد گفت: زیرساخت ها به معنای واقعی آماده نبود اما کار جهادی انجام گرفت و همکاران ما در نوروز تا پاسی از شب کار کردند که شبکه ملی شاد ایجاد شد و در ورود به آن هم اجباری نیست و می بینید که 8 میلیون دانش آموز عضو شدند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ این پرسش که آیا الزام در ورود به شاد وجود ندارد؟، توضیح داد: الزامی نیست ولی اگر می خواهند از آموزش ما استفاده نمایند، کانال آموزشی ما، شاد است.

وی با اشاره به راهنمایی تحصیلی دانش آموزان گفت: یک میلیون دانش آموز در آزمون توانایی و رغبت شرکت کردند؛ خانواده به دانش آموزان برای هداست تحصیلی یاری نمایند و در شبکه شاد کانالی برای این موضوع اختصاص داده شده است همچنین در https://ht.medu.ir می توانند به اطلاعات راهنمایی تحصیلی دست یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4767

به "شاد اجباری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاد اجباری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید