ابراز نگرانی مرکل درباره حضور گسترده تماشاگران در بازی های قهرمانی اروپا در لندن

به گزارش انوار بلاگ، صدر اعظم آلمان در ملاقات با نخست وزیر انگلیس در لندن ضمن تاکید بر لزوم همکاری های تنگاتنگ با این کشور بعد از برگزیت درباره حضور گسترده تماشاگران در بازی های قهرمانی فوتبال اروپا ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی مرکل درباره حضور گسترده تماشاگران در بازی های قهرمانی اروپا در لندن

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در آخرین سفر خود به لندن در این سمت بر لزوم همکاری های تنگاتنگ با انگلیس بعد از برگزیت تاکید نمود.

وی بعلاوه درباره تعداد تماشاگران زیاد در محل برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در لندن ابراز نگرانی شدید کرد.البته بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس کوشش کرد تا وی را آرام کند.

این برای بیست و دومین و آخرین بار بود که مرکل در دوران صدر اعظمی خود در آلمان به انگلیس سفر کرد. وی دراین دوران با نخست وزیران وقت انگلیس تونی بلر، گوردون براون، دیوید کامرون و ترزا می ملاقات و مصاحبه کرد.

در ملاقات مرکل و جانسون بیشتر به چشم اندازهای آینده پرداخته شد و صدر اعظم آلمان تاکید نمود: سخت ترین موانع در مذاکرات را پشت سر گذاشته ایم.

مرکل در جریان کنفرانس مطبوعاتی با جانسون اظهار داشت: از آنجایی که انگلیس دیگر در اتحادیه اروپا نیست ما اکنون می توانیم فصل تازهی را در تاریخ خود بگشاییم. هدف این است که روابط نزدیک و قابل اعتماد بین دو کشور را تقویت و تعمیق کنیم.

به گفته وی برای این منظور معاهده دوستی و پیمان همکاری بین طرفین بعد از اختلافات مداوم بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت که بر روابط دو جانبه بین برلین و لندن تاثیر گذاشت در نظر گرفته شده است.

جانسون هم تاکید نمود که با وجود اختلاف نظرها امکان تعمیق مناسبات وجود دارد.

مرکل هم در این ملاقات وعده کاهش محدودیت های سفر علیه انگلیس را داده و در عین حال درباره وجود تماشاگران زیاد در بازی های قهرمانی فوتبال اروپا ابراز نگرانی کرد.

جانسون هم اظهار داشت که انگلیس بعد از برگزیت با وجود تنش ها با اتحادیه اروپا می تواند مناسبات خود با آلمان را تعمیق کند. وی بعلاوه تاکید نمود که با حسن نیت و صبر می توانیم اختلافات با اتحادیه اروپا درباره قواعد ویژه برای ایرلند شمالی را حل کنیم.

جانسون بعلاوه در واکنش به ابراز نگرانی مرکل درباره تعداد زیاد تماشاگران در بازی های قهرمانی فوتبال اروپا در لندن به کمپین واکسیناسیون گسترده در کشورش اشاره نموده و گفت: نکته مهم این است که ما اینجا در انگلیس دیواری قابل توجه را به وسیله برنامه های واکسیناسیون ایجاد نموده ایم.

انگلیس در حال حاضر بیشترین تعداد مبتلایان تازه به کرونا در اروپا را دارد و در کنار پرتغال به اسم تنها کشور اروپایی است که در فهرست پرخطرترین منطقه ها کرونایی آلمان واقع شده است.

به این ترتیب آلمان قواعد بسیار سختگیرانه ای را علیه مسافران از انگلیس اعمال نموده است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مسافران از این کشور باید برای مدت 14 روز در قرنطینه قرار گیرند، حتی اگر کاملا واکسینه شده و یا بعد از ابتلا به کرونا بهبود یافته باشند.

مرکل بعلاوه درباره اختلافات پایدار درباره اجرای پروتکل به اصطلاح ایرلند شمالی در توافق برگزیت هم تاکید نمود که باید راه حلی یافت گردد که برای همه طرف ها قابل قبول باشد.

وی با اشاره به اختلافات ایجاد شده بین لندن و بروکسل بعد از برگزیت همگان را دعوت به صبر نموده و گفت: برای نرمال شدن مناسبات به زمان احتیاج است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9917

به "ابراز نگرانی مرکل درباره حضور گسترده تماشاگران در بازی های قهرمانی اروپا در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی مرکل درباره حضور گسترده تماشاگران در بازی های قهرمانی اروپا در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید