آمریکا فشار برای توقف صادرات نفت ایران را تشدید می نماید

به گزارش انوار بلاگ، دولت آمریکا میخواهد با صدور توصیه نامه ای تازه ، با آنچه روش های ایران برای دور زدن تحریم های نفتی خوانده شده، مقابله کند.

آمریکا فشار برای توقف صادرات نفت ایران را تشدید می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، دولت آمریکا که در دو سال اخیر کوشش گسترده ای برای توقف صادرات نفتی ایران انجام داده، میخواهد در ادامه این فرایند با روش های ایران برای دور زدن تحریم های نفتی مقابله کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که دولت این کشور به زودی با صدور توصیه نامه ای، به هرکسی که نفت ایران را بر خلاف تحریم ها روی آب ذخیره و نگهداری می نماید، هشدار خواهد داد.

به گفته وی، این توصیه نامه همچنین به شرکت های دریانوردی در خصوص تبعات خاموش کردن فرستنده موقعیت یاب کشتی ها (ترنسپوندر) با هدف جلوگیری از رهگیری کشتی و دور زدن تحریم ها، هشدار خواهد داد.

دولت آمریکا اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از توافق هسته ای با ایران خارج شده و تحریم های یکجانبه علیه مردم ایران را احیا کرد. واشنگتن در ماه های اخیر سیاست صادرات صفر را در پیش گرفته و کوشش می نماید هرگونه صادرات نفت از ایران را متوقف کند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3124

به "آمریکا فشار برای توقف صادرات نفت ایران را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا فشار برای توقف صادرات نفت ایران را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید