آمریکا با فروش 32 فروند جنگنده F35 به لهستان موافقت کرد

به گزارش انوار بلاگ، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام نمود با فروش 32 فروند جنگنده F35 ساخت شرکت لاکهید مارتین به ارزش 6.5 میلیارد دلار به لهستان موافقت نموده است.

آمریکا با فروش 32 فروند جنگنده F35 به لهستان موافقت کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در آوریل امسال میلادی به کنگره گفته بود که در حال آنالیز فروش جنگنده های F35 به لهستان، یکی از اعضای ناتو و همچنین به یونان، رومانی، اسپانیا و سنگاپور است.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: این فروش همکاری های لهستان با ناتو را تقویت می نماید و وابستگی این کشور اروپایی به تجهیزات روسی را کاهش خواهد داد.

لهستان که مرزهای مشترکی با روسیه و آلمان دارد در جریان جنگ سرد متعلق به پیمان ورشو به رهبری جماهیر شوروی بود.

تأیید این فروش چند روز پس از سفر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به لهستان به منظور گرامیداشت هشتادمین سالروز شروع جنگ جهانی دوم صورت گرفت.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا برنامه خرید آمریکایی را پیش برده که محدودیت ها در رابطه با فروش تسلیحات را کاهش داده و مقامات آمریکایی را ترغیب نموده تا نقش پررنگ تری در افزایش تجارت برون مرزی در زمینه صنایع تسلیحاتی آمریکا ایفا نمایند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا بیان کرد کنگره روز سه شنبه از موافقت این وزارتخانه با فروش جنگنده های F35 به لهستان آگاه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 179

به "آمریکا با فروش 32 فروند جنگنده F35 به لهستان موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با فروش 32 فروند جنگنده F35 به لهستان موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید