آلمان اصلاحات اساسی در ناتو را خواهان شد

به گزارش انوار بلاگ، وزیر امور خارجه آلمان با رد اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه علیه ناتو، خواهان اصلاحات اساسی در این ائتلاف نظامی با تشکیل کمیته ای از نخبگان برای این منظور شد.

آلمان اصلاحات اساسی در ناتو را خواهان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی نقدها اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره شرایط ائتلاف نظامی ناتو را رد کرد. وی گفت که ناتو زندگی می نماید و البته از سر تا پا.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در اوایل نوامبر در مصاحبه ای آینده ائتلاف نظامی ناتو را زیر سوال قرار داده و از مرگ مغزی آن سخن گفته بود.

صدر اعظم آلمان و دبیر کل ناتو این اظهارات ماکرون را رد کردند. روزنامه نیویورک تایمز هم آدینه گذشته در گزارشی نوشت که به دلیل این اظهارات ماکرون در حاشیه جشن های برگزاری سی امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین بین ماکرون و مرکل منافشاتی در گرفته بود.

هایکو ماس در ملاقات هفته گذشته وزرای امور خارجه ناتو پیشنهاد داده بود که دراین ائتلاف نظامی اصلاحات اساسی صورت گیرد. پیشنهاد دولت آلمان پیش بینی می نماید که یک گروه متخصص به ریاست استولنبرگ در عرض یک سال پیشنهادات مناسب در این راستا را مورد ارزیابی قرار دهند.

هایکو ماس در بخش دیگری از سخنانش استقلال نظامی از ایالات متحده را رد نموده و گفت نمی توان به استقلال در این زمینه فکر کرد. به گفته وی اروپا بدون آمریکا به راحتی نمی تواند از خود دفاع کند.

ماس تاکید نمود که بدون ایالات متحده ما در حال حاضر در شرایطی نیستیم که نه در آلمان و نه در اروپا به صورت موثر از خود دفاع کنیم. وی درباره جدایی امنیت اروپا و آمریکا هشدار داده و آن را بسیار خطرناک ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه آلمان مجددا برای ایجاد یک کمیسیون کارشناسی به منظور اصلاح ناتو تبلیغ نموده و گفت: اینکه نواقص و عدم هماهنگی هایی وجود دارد مسئله ای آشکار است. قرار است سران کشورهای عضو ناتو هفته آینده در نشستی در لندن به این مسئله بپردازند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1415

به "آلمان اصلاحات اساسی در ناتو را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان اصلاحات اساسی در ناتو را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید