آغاز نمایش تاریخ اسپانیایی ها در ایران

به گزارش انوار بلاگ، نمایشگاه باستان شناسی اسپانیا با حضور نخستین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موزه ملی ایران کار خود را آغاز کرد.

آغاز نمایش تاریخ اسپانیایی ها در ایران

نمایشگاه میراث باستان شناسی اسپانیا با نمایشی از تمدن شرق مدیترانه از موزه باستان شناسی آلیکانته یکشنبه 31 شهریور در موزه ملی ایران با حضور تعدادی از مسئولان اسپانیا و ایران افتتاح شد. قرار است این نمایشگاه تا 26 فروردین ماه سال آینده در سالن نمایشگاه های موقت موزه باستان شناسی و هنر دوره اسلامی برپا باشد.

پیش از برپایی این نمایشگاه سفیر اسپانیا در تهران و مدیران موزه آلیکانته، توضیحاتی درباره نقش برپایی چنین نمایشگاه در روابط فرهنگی دو کشور ارائه کردند. علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با حضور در موزه ملی، روبان این نمایشگاه را قیچی کرد و نمایشگاه میراث باستان شناسی اسپانیا رسما در تهران افتتاح شد.

300 اثر اسپانیایی در چهار گالری دوران پارینه سنگی تا دوره مفرغ، گالری دوره های آهن، فنیقی، رومی، اسلامی، قرون وسطی، عصر مدرن و معاصر و اسناد روابط سیاسی ایران و اسپانیا در سده هفدهم میلادی در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شده اند.

قدیمی ترین اثر به نمایش درآمده در این نمایشگاه تبر دستی سنگین متعلق به دوره پارینه سنگی قدیم است که در نزدیکی مادرید کشف شده و قدمت آن متعلق به 350 هزار سال قبل است. از جمله آثار قابل توجه نیز می توان به قطعه سنگ حکاکی شده از فرهنگ مگدالین با نقش سر یک اسب مربوط به اواخر دوره پارینه سنگی جدید اشاره کرد که حدود 17 هزار سال قدمت دارد، این نمونه قدیمی ترین اثر هنر تجسمی است که تاکنون در ایران به نمایش در آمده است.

بازدیدکنندگان در این نمایشگاه با پرداخت 5 هزار تومان می توانند این فضای تاریخی را که نخستین نمونه از آثار به نمایش درآمده از شرق مدیترانه در ایران است، ببینند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دنیای سفر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 306

به "آغاز نمایش تاریخ اسپانیایی ها در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز نمایش تاریخ اسپانیایی ها در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید