آخرین شرایط شیوع کرونا در پایتخت

به گزارش انوار بلاگ، دکتر علیرضا زالی در ملاقات با معاونان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خطاب به همکاران خود توضیح داد: همه شما نماد ها و اسوه های راستین معلمین دانشگاهی هستید که در عرصه خدمت رسانی به مردم و ایفای مسئولیت پذیری اجتماعی خوش درخشیدید. امروز کارنامه بسیار درخشانی برای استان تهران در سایه اهتمام شما شکل گرفته و شرایط خوبی به همت شما محقق شده است.

آخرین شرایط شیوع کرونا در پایتخت

به گزارش ایسنا، وی در ادامه در مورد میزان ارائه خدمت در استان تهران، اضافه کرد: بالاترین آمار، مراجعین، بستری در بخش عادی، بستری در بخش مراقبت ویژه و میزان ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان متعلق به استان تهران بود که در این زمینه رکورد دست نیافتنی برای بخش بهداشت و درمان استان حاصل شد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران ضمن تشکر ویژه از اعضای ستاد و تمامی پرسنلی که در خط مقدم درمان و بهداشت فعالیت کردند، ادامه داد: نیرو های مجموعه های دانشگاهی در حوزه بهداشت و درمان انصافا حماسه ساز بودند. روسای بیمارستان ها نیز بسیار زحمت کشیدند و بدون حمایت ویژه در خط مقدم حضور داشتند.

وی اظهار کرد: مسئولان و کادر بهداشتی هم بسیار خوب عمل کردند و در حوزه بهداشت محیط و غربالگری اقدامات ویژه ای انجام دادند که باید مستند سازی گردد. اسناد ماندگار این حماسه ها در هر دانشگاهی باید محفوظ بماند تا به عنوان نمادی از یک اقدام عظیم ملی به تصویر کشیده گردد.

زالی از نزدیک شدن آمار ابتلا به کووید-19 در تهران به حالت کفه ای اطلاع داد و گفت: البته هنوز تعداد قابل توجهی بیمار در بخش های عادی و ویژه بستری هستند. همچنین تعداد مراجعین هم در بخش درمان و هم بهداشت، عدد قابل توجهی در روز را نشان می دهد و هنوز در تهران شرایط متفاوت تر از استان های دیگر است.

به گفته وی، تهران هنوز در تب و تاب اپیدمی است و ممکن است شرایط متفاوتی در روز های آینده در استان حاکم گردد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد ملی، گفت: قرار بر این شد دانشگاه ها به تدریج فعالیت های روزمره خود را از سر گیرند و در کنار آن ظرفیت های حوزه بهداشت و درمان با مداخلات مدیریتی، آمادگی خود را حفظ نمایند.

وی با اشاره به ایجاد وحدت عملکردی بین دانشگاه ها به بهانه کرونا، عنوان نمود: ادامه این جهت شرایط متفاوتی را در فراسوی ما قرار داده که استراتژی ها و پروتکل های ما را دستخوش تغییر می نماید.

زالی در خاتمه توضیح داد: دانشگاه ها در شرایط بحرانی از منابع درون زا استفاده کردند و این بحران یک تکانه عظیم مالی بود.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4415

به "آخرین شرایط شیوع کرونا در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط شیوع کرونا در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید