80 درصد جمعیت هدف یک دُز و 54 درصد دو دُز واکسن کرونا را تزریق نموده اند

به گزارش انوار بلاگ، تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به بیش از 90 میلیون دُز رسیده است. 80 درصد از جمعیت هدف، یک دُز و 54 درصد نیز دو دُز واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

80 درصد جمعیت هدف یک دُز و 54 درصد دو دُز واکسن کرونا را تزریق نموده اند

به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان ولایت دامغان، اظهار کرد: شرایط کرونا از نظر ابتلا، بستری در بخش مراقبت های ویژه و فوت بیماران در کشور در چند هفته اخیر، تغییر محسوس و قابل توجهی نداشته اما ضروری است که پروتکل ها همچنان از سوی مردم، رعایت گردد.

وی اضافه نمود: بعضی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه و بعضی از کشورهای جهان مانند آمریکا و روسیه، شرایط مناسبی از نظر کرونا ندارند و مقدار مرگ و میر بیماران در این کشورها بالا است و رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری و استفاده از ماسک در کنار واکسیناسیون می تواند نقش مهمی در کنترل کرونا داشته باشد و مردم فکر نکنند با تزریق واکسن، کار تمام شده است.

وزیر بهداشت یادآور شد: با سرعت مناسب واکسیناسیون در کشور امیدواریم شاهد مرگ و میر بالا مانند موج پنجم نباشیم. هنوز آثاری از موج ششم بیماری را نمی بینیم و مقدار بستری و مرگ و میر بیماران در هفته های گذشته، ثابت مانده است اما تمام نیروها در حالت آماده باش قرار دارند و از نظر دارو و کشیک نیروها نیز شرایط مناسبی داریم و امیدواریم دیگر شاهد تکرار موج پنجم نباشیم.

عین اللهی توضیح داد: قبل از سفر به دامغان، مصوب کردیم که 96 تخت به ظرفیت بیمارستان ولایت اضافه گردد و با توجه به جمعیت دامغان با اضافه شدن تخت های نو بیمارستانی، دامغان شرایط مطلوبی از نظر درمانی پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11800

به "80 درصد جمعیت هدف یک دُز و 54 درصد دو دُز واکسن کرونا را تزریق نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد جمعیت هدف یک دُز و 54 درصد دو دُز واکسن کرونا را تزریق نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید