78 طرح با حضور وزیر میراث فرهنگی در مازندران افتتاح می گردد

به گزارش انوار بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که 78 پروژه در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی به این استان بهره برداری می گردد.

78 طرح با حضور وزیر میراث فرهنگی در مازندران افتتاح می گردد

ایرنا: سیف الله فرزانه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سرمایه گذاری صورت گرفته برای این طرح ها را بیش از 9 هزار میلیارد ریال خاطرنشان کرد.

وی با اعلام این که دکتر علی اصغر مونسان برای سفر 2 روزه عصر امروز وارد مازندران می گردد ، هدف از این سفر را افتتاح چند طرح گردشگری، بازدید از بعضی زیرساخت های این حوزه در مازندران و شرکت در جلسه شورای اداری استان برشمرد.

فرزانه گفت : در این سفر قرار است علاوه بر حضور وزیر در نشست شورای اداری که فردا صبح انجام می گردد، بازدیدی از بعضی پروژه ها و زیرساخت های گردشگری استان نیز انجام گردد و ده ها طرح نیز به طور همزمان به بهره برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اعلاماین که پروژه های آماده افتتاح مربوط به شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، بابلسر، چالوس، نور، تنکابن و رامسر است ، اضافه کرد : بخش قابل توجهی از این پروژه ها مراکز اقامتی گردشگری و بومگردی هستند که در توسعه گردشگری روستایی و اشتغال زایی نقش بسزایی دارند.

فرزانه میزان اشتغال زایی این پروژه ها را هم یکهزار و 905 نفر خاطرنشان کرد.

وی مساحت مجموع زیربنای پروژه های آماده افتتاح را 58 هزار و 765 متر مربع خاطرنشان کرد و اضافه کرد : با بهره برداری از آن ها 329 اتاق و یکهزار و 16 تخت نیز به ظرفیت اقامتی مازندران و 329 جایگاه به ظرفیت زیرساخت های پذیرایی گردشگری مازندران اضافه کرده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران یکی از برنامه های وزیر میراث فرهنگی را بازدید از مسجد جامع تاریخی فرح آباد خاطرنشان کرد و گفت که دکتر مونسان در این بازدید در جریان آخرین شرایط بازسازی و نگهداری این بنای تاریخی بر جای مانده از دوران صفویه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد که با حضور وزیر میراث فرهنگی همچنین آخرین شرایط میزبانی مازندران از رویداد بین المللی ساری2022 و راهکارهای مورد احتیاج برای بهتر برگزار کردن این میزبانی آنالیز خواهد شد.

فرزانه افتتاح خانه صنایع دستی ساری را نیز از دیگر برنامه های مهم دکتر مونسان خاطرنشان کرد و گفت که خانه تاریخی روحانی واقع در بافت تاریخی ساری به عنوان خانه صنایع دستی در نظر گرفته و تجهیز شده است.

بهره برداری از منطقه نمونه گردشگری تلار قائمشهر به عنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم این شهرستان هم از دیگر برنامه های وزیر میراث فرهنگی به مازندران اعلام شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9607

به "78 طرح با حضور وزیر میراث فرهنگی در مازندران افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "78 طرح با حضور وزیر میراث فرهنگی در مازندران افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید