6 عادت مشترک افراد قدرتمند و ثروتمند دنیا

به گزارش انوار بلاگ، چه ارتباطی میان تیم کوک، بیل گیتس، جک ما و ریچارد برانستون وجود دارد؟ در این مطلب به عادات مشترکی پرداخته شده که افراد قدرتمند و ثروتمند دنیا دارند.

6 عادت مشترک افراد قدرتمند و ثروتمند دنیا

به گزارش خبرنگاران، کوک، بیل گیتس، جک ما و ریچارد برانستون جزو ثروتمندترین افراد روی زمین هستند و هریک در دوره ای مدیرعامل بزرگ ترین شرکت های دنیا بودند. اگر این واقعیت را کنار بگذاریم؛ به عادت های مشترکی می رسیم که در بین افراد ثروتمند و قدرتمند همواره دیده می گردد. عادت هایی که اگر ما هم تکرار می کردیم؛ شاید در میان این فهرست بودیم.

وب سایت یک پزشک به نقل از thyblackman نوشت: ما محصول اعمال و عادت های خودمان هستیم. باید پذیرفت که افراد پیروز عادت های خاصی دارند که به یاری آنها می توانند روی هر چیزی تسلط داشته باشند. حداقل 6 عادت مشترک همه افراد قدرتمند و ثروتمند دنیا در زیر فهرست شده است:

1- صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوند

مشهور است افراد پیروز و قدرتمند همانند پرندگان (early birds) هستند. یعنی صبح زود از خواب بیدار شده و روال کارهای روزانه خود را سر می گیرند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل ساعت 4:30 سحر از خواب بیدار می گردد و آغاز به ارسال ایمیل می نماید. ساعت 5 صبح در باشگاه بدن سازی است و نیم ساعتی ورزش می نماید و بعد می توانید او را در دفتر کارش پیدا کنید.

این عادت مشترک تمام افراد قدرتمند و ثروتمند دنیاست. باب ایگر، رئیس شرکت دیزنی؛ هوارد شولتز، مدیرعامل استارباکس؛ ریچارد برانسون و ایندرا نوووی، مدیرعامل شرکت پپسی کو؛ همگی صبح زود بیدار شده و بهترین استفاده از سحرگاه ها انجام می دهند.

طبق تحقیقات اجرا شده، افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند؛ بهره وری بیشتری در کار داشته و خوشبخت تر هستند.

بیشتر بخوانید: 8 فایده تناسب اندام که از آن بی خبرید

چه کنیم زود نمیریم | 5 ورزشی که از مرگ زودهنگام جلوگیری می نمایند

چه کنیم زود نمیریم | 5 ورزشی که از مرگ زودهنگام جلوگیری می نمایند

2- کمتر وقت تلف نموده و معطل نمی مانند

افراد ثروتمندی مانند اپرا وینفری یا وارن بافت، وقت کمتری را صرف صحبت نموده و ایده پردازی می نمایند و سریعا سراغ پیاده سازی آنها می فرایند. سعی می نمایند هرچه زودتر قدم اول را بردارند. برای آنها وقت همانند طلا و پول است.

می دانند که برای کاری که می خواهند انجام دهند، نیازی به تاییدیه کسی ندارند. تفاوت افراد ثروتمند و فقیر در این نکته است. همه مردم با کمی تامل می فهمند کارهای زیادی در اطراف خود هست که می توانند انجام دهند. افراد ثروتمند دست به کار می شوند در حالی که افراد فقیر معطل هستند و وقت خود را تلف می نمایند. افراد ضعیف بیشتر فکر می نمایند و کمتر کاری انجام می دهند.

3- هنر نه گفتن را می دانند

آیا تا به امروز شده که بله بگویید در حالی که دوست داشتید نه بگویید؟ احتمالا، این اتفاق برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است. نه گفتن به دیگران بدون این که ناراحت شوند؛ یک هنر است. هنری که افراد ثروتمند و پیروز بسیار خوب بلد هستند.

وارن بافت می گوید: تفاوت میان افراد پیروز و افراد واقعا پیروز در این است که افراد واقعا پیروز تقریبا به هر چیزی بله نمی گویند. آنها ارزش وقت خود را می دانند و سعی می نمایند با گفتن نه از آن بهترین استفاده را بنمایند. بله گفتن باعث رضایت همه می گردد ولی باعث می گردد برنامه کاری خودشان را پیش نبرند.

4- پول خود را به کار می گیرند

یکی از دلایل ثروتمند شدن افراد پیروز، مدیریت خوب پول و سرمایه است. آنها می دانند با پول چه باید کرد و چگونه سرمایه گذاری انجام داد. آنها به جای انباشت پول و سرمایه، از هر دلار آن برای بهبود کارشان و رسیدن به ایده آل شان استفاده می نمایند. همواره در جست وجوی فرصت های جدید برای سرمایه گذاری و خرج کردن پول هستند. بیشتر از این که خودشان را برای شانس آماده نمایند؛ در راستا پیروزیت گام برمی دارند و کارهای بیشتری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: چگونه پیروز شویم؟ | 13 نصیحت از پیروز ترین افراد دنیا

5- اهداف را مشخص می نمایند

یک عادت مشترک تمام افراد پیروز این است که به روشنی و واضحی درباره اهداف خود صحبت می نمایند. یعنی هدف دارند و اهداف خود را مشخص کردند.

خوب، همه ما از کودکی هدف، رویا و آرزوهایی داریم ولی چرا فقط افراد پیروز بدان ها می رسند؟ چون هدف های آنها واقع گرایانه تبیین شده اند. اهداف خود را یادداشت می نمایند و روی رسیدن به آنها تمرکز دارند. همواره می دانند عادت های خوب باعث پیروزیت و ثروت بیشتر می گردد و عادت های بد تاثیر منفی در زندگی آنها خواهد داشت.

6- خود را آموزش می دهند

ثروتمندان کمتر پای تلویزیون می نشینند؛ بلکه از هر فرصتی برای افزایش مهارت های خود و کسب مهارت های جدید سود می برند. این افراد هرگز فرصتی که می تواند به افزایش دانش آنها یاری کند را از دست نمی دهند. همواره دنبال کسب مهارت های جدید مرتبط با حوزه کاری خود هستند و روی آنها تمرکز می نمایند.

روش های جدیدی برای سرمایه گذاری، به جریان انداختن پول و درامد، فراوری محصول بهتر و افزایش بهره وری و کارآمدی کشف می نمایند و دایما در حال آموزش دادن خود هستند. این آموزش ها یاری شان می نماید اشتباه ننمایند و مطمئن تر گام بردارند.

هیچ گاه نباید فراموش کنید کارهایی که هر روز انجام می دهید؛ بیشترین اهمیت را دارند. اقدامات شما است که پیروزیت را تعریف می نماید. پیروز ترین افراد دنیا از یکسری عادت ها، روال ها، مناسک و رفتارهای خاص پیروی می نمایند و این همان چیزی است که باعث تمایز آنها از دیگران می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2040

به "6 عادت مشترک افراد قدرتمند و ثروتمند دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 عادت مشترک افراد قدرتمند و ثروتمند دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید