یک کشف نو در تاریخ مومیایی مصر

به گزارش انوار بلاگ، نتایج نو تحقیقات بر روی بقایای مومیایی شده یک فرد عالی رتبه نشان می دهد قدمت به کارگیری روش پیشرفته مومیایی کردن در مصر باستان بیشتر از چیزی است که پیش تر تصور می شد.

یک کشف نو در تاریخ مومیایی مصر

ایسنا: گاردین، بر اساس شواهد جدیدی که می توانند به بازنویسی کتاب های تاریخی منجر شوند، مصریان باستان استفاده از روش های پیچیده مومیایی کردن را حدود 1000 سال قبل تر از آن چه پیش تر تصور می شد آغاز کرده بودند.

نتایج بررسی ها نشان می دهد بقایای فرد عالی رتبه ای به نام خووی (Khuwy) که در سال 2019 کشف شده، بسیار قدیمی تر از آن است که پیش تر تصویر می شد و در حقیقت از آن می توان به عنوان یکی از قدیمی ترین مومیایی های مصری نام برد که تا به امروز کشف شده است. کارشناسان معتقدند این مومیایی به پادشاهی نوین بازمی گردد و این یعنی روش های مومیایی کردن در حدود 4000 سال گذشته بسیار پیشرفته بوده اند.

گمان نمی رفت مصریان باستان توانسته باشند پیش از 1000 سال گذشته به پیچیدگی های فرایند مومیایی کردن این فرد و ویژگی های موادی که برای این کار مورد استفاده قرار گرفته است، دست یافته باشند.

پروفسور سلیما اکرم مدیر بخش مصرشناسی دانشگاه آمریکایی واقع در قاهره و یکی از کارشناسان برجسته تاریخچه مومیایی کردن در گفت وگو با گاردین خاطرنشان کرد: اگر این مومیایی قطعه یک مومیایی متعلق به پادشاهی کهن باشد، تمامی کتاب های درباره مومیایی کردن و تاریخچه پادشاهی کهن باید اصلاح شوند… این مسئله به طور کلی برداشت ما از فرایند تکامل مومیایی کردن را تغییر خواهد داد.

این کارشناس افزود: تا به امروز ما گمان می کردیم مومیایی کردن در پادشاهی کهن تاحدودی ساده است یعنی از روش های ساده از بین بردن رطوبت استفاده می شده است، همیشه موفقیت آمیز نبوده، مغز از بدن جدا نمی شده و فقط در برخی از موارد اعضای داخلی بدن را خارج می کردند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11571

به "یک کشف نو در تاریخ مومیایی مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کشف نو در تاریخ مومیایی مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید