یک زن 101 ساله میخواهد تابلو نقاشی غارت شده به وسیله نازی ها را به مزایده بگذارد

به گزارش انوار بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، یک زن 101 ساله میخواهد تابلو نقاشی غارت شده به وسیله نازی ها را به مزایده بگذارد.

یک زن 101 ساله میخواهد تابلو نقاشی غارت شده به وسیله نازی ها را به مزایده بگذارد

یک زن 101 ساله هلندی تابلو نقاشی را پس گرفته است که ماموران نازی آن را در دوران جنگ جهانی دوم از پدر این زن ربوده بودند. حالا این زن 101 ساله میخواهد این تابلو نقاشی را در حراجی ساتبیز به مزایده بگذارد تا خانواده او بتوانند از عواید حاصل از فروش نقاشی استفاده نمایند.

شارلوت بیشوف ون هیمسکرک هیچگاه امیدش برای پیدا کردن پرتره استیون وولترس اثر کاسپار نچر را از دست نداد. کاسپار نچر نقاش چیره دست هلندی است که بعضی از آثار او در گالری ملی لندن به نمایش گذاشته شده اند.

پرتره استیون وولترس در خانه دوران کودکی این زن که در شهر آرنهم واقع شده بود، نگهداری میشد و مهمترین دارایی پدرش محسوب میشد. پدرش که پزشک و رئیس بیمارستان بچه ها شهر بود، پس از سرپیچی از دستورات نازی ها مخفی شد.

پس از هجوم آلمان به هلند در سال 1940، این پزشک نقاشی را در بانک آمستردام واقع در آرنهم قرار داد و فکر کرد آن را در مکان امنی قرار داده است اما ماموران نازی به آن مکان حمله کردند و نقاشی را غارت کردند.

پرتره استیون وولترس در بحبوحه جنگ ناپدید شد. با این حال به لطف پروژه تحقیقاتی که به وسیله کمسیون هنر غارت شده در اروپا شکل گرفت، مشخص شد این نقاشی در اواسط دهه 50 میلادی در گالری دوسلدورف به نمایش گذاشته شده است، در سال 1969 در آمستردام به مزایده گذاشته شده و در سال 1971 به وسیله یک مجموعه دار خصوصی در آلمان خریداری شده است. مذاکره با این مجموعه دار به بازگشت نقاشی به شارلوت بیشوف ون هیمسکرک در سال 2021 منجر شد.

شارلوت که این نقاشی را شش ماه در اختیار داشته است، حالا تصمیم گرفته آن را در ششم جولای در حراجی ساتبیز واقع در لندن به مزایده بگذارد. ارزش این نقاشی بین 30000 الی 50000 پوند برآورد می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 14590

به "یک زن 101 ساله میخواهد تابلو نقاشی غارت شده به وسیله نازی ها را به مزایده بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک زن 101 ساله میخواهد تابلو نقاشی غارت شده به وسیله نازی ها را به مزایده بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید