گول نمک های تقلبی را نخـورید

به گزارش انوار بلاگ، در سال های اخیر فضای مجازی به جولانگاه بعضی سودجویان تبدیل شده و توانسته اند بسیاری از باورهای غلط را در ذهن مردم ایجاد نمایند.

گول نمک های تقلبی را نخـورید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

متاسفانه در خصوص نمک خوراکی تبلیغات سـودجویـانه متعددی وجود دارد؛ از فروش نمک های تصفیه نشده تحت عنوان نمک دریای تصفیه نشده و انواع نمک های رنگی(صورتی، آبی و...) گرفته تا صحبت های نادرست و غیرعلمی در خصوص عوارض مصرف نمک های یددار و از همه بدتر، اطلاعات نادرستی که در خصوص فواید مصرف این نمک ها بر سلامت برای مصرف کنندگان مطرح می گردد.

نمک هایی که در حال حاضر در دکان هر عطاری(همان صفحه های اینترنتی متعدد در فضای مجازی و حتی مغازه های سطح شهر) پیدا می گردد و مصرف کننده با فهرست بلندبالایی از فواید سلامتی بخش آن روبه رو می گردد؛ فهرست هایی که متخصصان پزشکی، تغذیه و صنایع غذایی می دانند بدون هیچ پشتوانه علمی و فقط با اهداف سودجویانه و گمراه کننده تهیه شده اند و آنالیز هر یک از آنها به سال ها مطالعه بالینی برای اثبات درستی ادعا احتیاج دارد.

در توصیف کذب بودن این تبلیغات همین بس که بدانید بسیاری از این محصولات تأییدیه های وزارت بهداشت را ندارند و روی هیچ کدام از آنها لوگوی سازمان غذا و دارو و شماره پروانه بهداشتی ساخت را نمی بینید.

استفاده از عبارت تصفیه نشده روی بسته بندی این محصولات افتخاری برای تولیدکنندگان این محصولات به شمار می رود! گویی در فرآیند تصفیه نمک، انواع و اقسام ترکیبات شیمیایی به نمک های خوراکی افزوده می گردد و در این محصولات خبری از این ترکیبات نیست!

دکتر مریم قادری قهفرخی - متخصص صنایع غذایی / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8959

به "گول نمک های تقلبی را نخـورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گول نمک های تقلبی را نخـورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید