کره شمالی چهارمین موشک بالستیک را در کمتر از دو هفته آزمایش کرد

به گزارش انوار بلاگ، ارتش کره جنوبی گفت که کره شمالی امروز (دوشنبه) دو موشک بالستیک کوتاه برد مشکوک را از فرودگاهی در پیونگ یانگ به سمت شرق در چهارمین نمایش قدرت در امسال پرتاب کرد.

کره شمالی چهارمین موشک بالستیک را در کمتر از دو هفته آزمایش کرد

به گزارش ایسنا به نقل از یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در پیامکی بدون توضیحات بیشتر به خبرنگاران گفت که پرتابه های شلیک شده از فرودگاه سنان در مرکز کره شمالی را در صبح امروز ردیابی نموده است.

در این بیانیه آمده است: در حال حاضر، ارتش ما تحرکات مرتبط (کره شمالی) را ردیابی و نظارت می نماید و شرایط آمادگی خود را حفظ می نماید. آخرین پرتاب تنها سه روز پس از پرتاب دو موشک بالستیک کوتاه برد مشکوک به وسیله کره شمالی به سمت دریای شرق انجام شد که بعداً اعلام شد از روی قطار شلیک شده اند.

به نظر می رسد شلیک های روز دوشنبه از پیونگ یانگ بر توانایی های در حال توسعه کره شمالی برای پرتاب موشک از سکو های مختلف، از جمله قطارها، پایگاه های زیر زمینی و بعلاوه تاسیسات زمینی تاکید می نماید. هفته گذشته، کره شمالی درباره واکنش قوی تر و قطعی تر به اعمال تحریم های نو آمریکا علیه شش شهروند کره شمالی که در برنامه های تسلیحاتی و موشک های بالستیک شرکت داشتند، هشدار داد.

کره شمالی بعلاوه موشک مافوق صوت خود را در ژانویه آزمایش کرد.

گارد ساحلی ژاپن هم گفت که پرتاب یک موشک بالستیک مشکوک به وسیله کره شمالی را شناسایی نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13306

به "کره شمالی چهارمین موشک بالستیک را در کمتر از دو هفته آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی چهارمین موشک بالستیک را در کمتر از دو هفته آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید