کاهش 70 درصدی درآمد های اختصاصی بیمارستان های دولتی

به گزارش انوار بلاگ، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: 70 درصد درآمد های اختصاصی بیمارستان های دانشگاهی در دو ماه گذشته کاهش یافته است.

کاهش 70 درصدی درآمد های اختصاصی بیمارستان های دولتی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید کامل تقوی نژاد، در نشست معاون اول رئیس جمهور و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، گفت: حدود 50 درصد از هتلینگ 580 بیمارستان دولتی در طول 6 سال گذشته بازسازی و نوسازی شد. 8 هزار پروژه بهداشتی در کشور اجرا شد که معادل 30 درصد از ظرفیت فضای فیزیکی حوزه بهداشت است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در کشور 31 بیمارستان با حدود 3300 تخت بیمارستانی به بهره برداری رسید و 99 پروژه نیز سال جاری و سال آینده به بهره برداری می رسد. بعضی از پروژه ها نیز در دو ماه اخیر با تسریع در تکمیل و برای خدمت رسانی به بیماران کووید 19 به کار گرفته شدند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر 445 هزار پرسنل در وزارت بهداشت اشتغال دارند و حدود 130 هزار نیروی جدید برای حوزه سلامت احتیاج داریم و 33 هزار نفر از آن ها مربوط به پروژه هایی است که سال جاری تکمیل و افتتاح می گردد.

تقوی نژاد اظهار داشت: انتها سال گذشته دستورالعملی ابلاغ شد که بر اساس آن، پرداخت اضافه کار و کارانه در بیمارستان های دولتی جدا شد و این نظام پرداخت، عدالت بیشتری دارد و می تواند بخشی از مسائل موجود پرسنل وزارت بهداشت را حل نماید. از سوی دیگر درآمد های اختصاصی دانشگاه های علوم پزشکی به طور متوسط ماهانه دو هزار میلیارد تومان بود، اما در دو ماه گذشته 70 درصد از این درآمد ها کاهش یافت که باید به آن توجه جدی کرد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4338

به "کاهش 70 درصدی درآمد های اختصاصی بیمارستان های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 70 درصدی درآمد های اختصاصی بیمارستان های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید