چگونه برترین هود آشپزخانه را بخریم؟راهنمای جامع و کامل

به گزارش انوار بلاگ، با توجه به تنوع بسیار بالای هود در بازار ایرانی واقعاً این سؤال ایجاد می گردد که هود آشپزخانه چی بخریم ؟ در این باره باید گفت که دکوراسیون آشپزخانه، انتظارات شما از مقدار کشش هود، صدای آن و قدرت موتور آن مشخص می گردد. در ادامه کوشش داریم راهنمای کاملی درباره نحوه خرید هود آشپزخانه ارائه دهیم:

چگونه برترین هود آشپزخانه را بخریم؟راهنمای جامع و کامل

معرفی انواع هود آشپزخانه

مهم ترین وجه تمایز بین انواع هود آشپزخانه در ظاهر آن است. پس برای خرید هود آشپزخانه باید سبک دکوراسیون آشپزخانه و مدل کابینت ها را در نظر داشته باشید. از این نظر هودها به مدل های زیر تقسیم می شوند:

  • هود مخفی: این مدل به صورت کامل در کابینت جایگذاری می گردد و از بیرون هیچ نمایی ندارد.
  • زیر کابینتی: این مدل از قدیمی ترین انواع خود آشپزخانه است و مقداری از پنل آن از کابینت خارج می گردد.
  • شومینه ای: این مدل مجذوب نماینده به هیچ عنوان داخل کابینت نیست و احتیاجی به آن ندارد. بسیار زیبا طراحی شده است و شکل کلی آن شبیه به یک قیف است.
  • مورب: این مدل خود با اجاق گاز شما زاویه 45 درجه ایجاد می نماید و بسیار زیبا است. احتیاجی به کابینت ندارد.
  • تلسکوپی: این مدل خود شباهت زیادی به مدل هود مخفی دارد با این تفاوت که پنل متحرک آن به شکل ریل قابل باز و بسته شدن است.
  • جزیره ای: این مدل برای آشپزخانه هایی نصب می گردد که اجاق گاز آن در وسط آشپزخانه طراحی شده است. عملاً احتیاج به کابینت ندارد و به سقف متصل شده و تقریباً آویزان می گردد.

پرفروش ترین هودهای ایرانی

هودهای ایرانی قابلیت بسیار بالایی دارند و با مدل های خارجی رقابت تنگاتنگی دارند. تقریباً تمام آنچه که یک مصرف نماینده ایرانی از یک هود انتظار دارد در مدل های ایرانی تعبیه شده است. آمار دقیقی از پرفروش ترین هود آشپزخانه در ایران در دست نیست. از این جهت نمی توان برترین هود آشپزخانه ایرانی را به صورت معین معرفی کنیم. به نظر می رسد برترین برای شما آن مدلی است که برای آشپزخانه شما مناسب باشد و احتیاج شما را برآورده نماید. اگر برای قسمت هود از کابینت استفاده شده قابلیت نصب مدل شومینه ای و مورب وجود ندارد. با این حال اگر به زیبایی آشپزخانه خود با هود حساب باز نموده اید باید از این دو مدل استفاده نمایید.

ضرورت هود آشپزخانه و مزایای استفاده از هود

اگر از زیبایی چهره آشپزخانه بگذریم به واقع هود آشپزخانه با خارج کردن گرما و بخار غذا از داخل آشپزخانه به تهویه مناسب هوا یاری می نماید. بخار هوا و چربی های محلول در آن به مرور روی کابینت ها رسوب نموده و تمیز کردن آن ها را با مشکل روبرو می نماید. از این رو وجود هود در آشپزخانه به یک امر ضروری تبدیل شده است، مخصوصاً در آشپزخانه هایی که در تهویه مناسبی در آن ها وجود ندارد و اگر راحت تر صحبت کنیم آشپزخانه پنجره ندارد. خرید هود استیل البرز و روشن کردن آن در زمان پخت غذا در آشپزخانه های کوچک ضروری تر نیز هست چرا که در محیط های کوچک گرما و بخار هوا آسیب بیشتری به تجهیزات داخل آشپزخانه وارد می نماید. از آنجایی که قیمت هود آشپزخانه چندان بالا نیست خرید یک مدل کاربردی و زیبا به تمیزی بیشتر آشپزخانه یاری نموده و زیبایی آشپزخانه شما را چندین برابر خواهد نمود.

نکات مهم در انتخاب هود آشپزخانه

دانستن چند نکته قبل از خرید هود آشپزخانه در انتخاب بهتر و اصولی تر یاری می نماید از این رو چند نکته مهم و کاربردی در این باره را آنالیز خواهیم کرد:

قبل از نصب کابینت مدل آن را انتخاب کنید:

بهتر است خرید هود آشپزخانه را قبل از طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه انجام دهید، به این ترتیب می توانید با خیال آسوده به این فکر کنید که هود توکار بهتر است یا روکار ؟ در این مواقع طراح کابینت با توجه به ابعاد هود خریداری شده و فضای مناسب برای آن را طراحی می نماید.

در انتخاب هود به سبک دکوراسیون داخلی توجه کنید:

برای این انتخاب بهتر است که به سبک دکوراسیون خانه نگاهی بی اندازید. اگر سبک طراحی داخلی منزل شما مدرن است هودهای روکار گزینه های بسیار زیبایی برای منزل شما ارائه داده است. اما منازلی که به سبک کلاسیک دیزاین شده اند بهت است از مدل های توکار و مخفی استفاده نمایند. این محصول نشان مدرنیته است و در طراحی دکوراسیون داخلی منازل کلاسیک بهتر است مخفی بوده و دیده نگردد.

ابعاد آشپزخانه را در نظر داشته باشید:

در آشپزخانه های بزرگ این امکان وجود دارد که شما بر اساس علایق خود برترین هود را انتخاب کنید. اما اگر آشپزخانه شما کوچک است باید در انتخاب ابعاد هود وسواس بیشتری داشته باشید. با اینکه هود به تمیزی و تهویه آشپزخانه می انجامد اما نباید فضای زیادی اشغال کند. پس هودهای کوچک و هود های مورب و مخفی با قدرت مکش بالا گزینه های بهتری برای خرید به شمار می آیند.

قدرت موتور را آنالیز کنید:

وظیفه هود تهویه هوای آشپزخانه و خروج گرما و بخارات از آنجا است. این کار به یاری موتور و فن ها انجام می گردد و به همین علت باید بسته به اندازه پخت غذایی که در طول روز انجام می دهید، وجود و یا عدم وجود تهویه دیگر نظیر پنجره، ابعاد آشپزخانه مدلی با قدرت موتور معین را انتخاب کنید. اگر شاغل هستید و تنها یک وعده غذایی در خانه می پزید هود انتخابی شما با هود انتخاب شده به وسیله یک خانواده پر جمعیت که روزانه چند وعده غذا می پزند متفاوت خواهد بود. علت ندارد که برای امکانات و قدرت موتور بالا هزینه اضافه پرداخت کنید. پس با یک احتیاجسنجی معقول می توانید برترین گزینه را انتخاب کنید.

امکانات و آپشن ها مقایسه کنید:

هودها اغلب دستگاه های ساده ای هستند و تفاوت آن ها در قدرت موتور، صدای ایجاد شده، نورپردازی، سرعت فن و قابلیت تنظیم قدرت موتور است. اگر تمام این امکانات در یک محصول گنجانده گردد، هزینه خرید آن افزایش خواهد یافت اما کارایی آن نیز افزایش می یابد. پس بهتر است مدل های با تمام آپشن ها را بخرید.

به صورت آنلاین خرید کنید

با حضور در فروشگاه های و خرید حضوری با انواع مختلف و تنوع بالای محصولات شک خواهید شد. عملاً زمان کمی که فروشنده برای انتخاب شما در نظر دارد و توضیحات ناقص و گاه اغراق آمیز آن انتخاب را برای شما سخت خواهد نمود. این در حالی است که با خریدآنلاین انواعهود آشپزخانه از فروشگاه تجهیزات آشپزخانه سپاهان ست sepahanset.com می توانید ساعت ها فکر کنید، محصولات را مقایسه کنید و با دید باز و خاطری آسوده برترین گزینه را انتخاب نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11629

به "چگونه برترین هود آشپزخانه را بخریم؟راهنمای جامع و کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین هود آشپزخانه را بخریم؟راهنمای جامع و کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید