مقایسه مرسدس بنز کلاس G با هامر H2 و تویوتا لندکروزر VXR

به گزارش انوار بلاگ، یکی از مهم ترین گزاره ها برای رسیدن به انتخاب نهایی، بهره گیری از آیتم مقایسه است. این شاخصه در انتخاب خودرو آن هم به قیمت میلیاردی بیش از پیش اهمیت پیدا می نماید. برای دستیابی به گزینه درست، مرسدس بنز کلاس G را با دو خودروی تقریباً هم کلاس خود یعنی هامر H2 و لندکروز VXR مقایسه خواهیم کرد تا مزیت ها و معایب این خودرو در طراز با دیگر رقبای خود عیان گردد.

مقایسه مرسدس بنز کلاس G با هامر H2 و تویوتا لندکروزر VXR

مقایسه مرسدس بنز کلاس G با هامر H2

هامر شرکت خودروساز آمریکایی است که هامر H2 را در قالب غول شهری روانه بازار نموده. حجم موتور 6.2 لیتری هامر H2 در مقایسه با حجم موتور 5.5 لیتری G550، گویای قدرت برتر برند آمریکایی است. هرچند در فراوری اسب بخار هامر H2 عدد قریب به 400 را نشان می دهد و از این حیث چندان با اسب بخار 383 G550 تفاوت فاحشی ندارد.

با مقایسه مقایسه مرسدس بنز کلاس G با هامر H2 در می یابیم که جعبه دنده 4 سرعتی اتوماتیک خبر خوبی برای علاقه مندان به هامر H2 نیست، چراکه مرسدس بنز G550 از جعبه دنده 7 سرعتی اتوماتیک برخوردار است که گوی سبقت را از این حیث ربوده است.

هامر H2 با وجود سرعت برابر 180 کیلومتر بر ساعت در رقابت با رقیب اشتوتگارتی خود، از حیث شتاب بازنده اصلی است. صفر تا صد هامر H2 7.8 ثانیه است، در حالی که این مهم در مدل آلمانی بر روی 6 ثانیه متوقف شده. شاید این موضوع به وزن بالاتر و البته تعداد سرنشینان بیشتر هامر H2 نیز بازگردد.

این خودرو در عین عقب ماندن از حیث شتاب، اما قابلیت جا دادن 9 سرنشین را داراست که این نکته در مرسدس بنز G550 به 5 سرنشین تنزل پیدا می نماید.

مقایسه مرسدس بنز کلاس G با تویوتا لندکروزر VXR

اگر به دنبال خودرویی شاسی بلند لوکس هم برای سفر، میهمانی و هم زمان آف رود هستید، تویوتا لندکروزر VXR همان خودرویی است که به دنبالش هستید. این برند ژاپنی هم زمان قابلیت حضور در کف خیابان های شهر و درنوردیدن کوه ها و حضور در جنگل ها را داراست و از حیث ظاهری، رجحان محسوسی به نسبت مرسدس بنز G550 دارد.

حجم موتور 4.7 لیتری مدل ژاپنی سبب شده تا در برابر حجم موتور 5.5 لیتری مدل اشتوتگارتی یک گام عقب تر بایستد. هرچند این نقیصه در شتاب خود را نشان می دهد، اما حداکثر سرعت 200 برای لندکروزر VXR سبب شده تا این خودرو از این حیث، رجحان جزئی نسبت به مدل آلمانی داشته باشد.

طراحی داخلی و شاخصه های لوکس گرایی در لندکروزر VXR یک سر و گردن بالاتر از مرسدس بنز کلاس G است. استاندارد آلایندگی یورو 4 و مصرف سوخت 14.4 لیتری در مقایسه با استاندارد آلایندگی یورو 6 و مصرف سوخت 13.9 لیتری برند آلمانی، یک نمره منفی از حیث فنی در کارنامه لندکروزر VXR به حساب می آید.

آنچه مهم است اینکه مدل ارتقایافته خودروی ژاپنی می تواند تا حدودی نواقص فنی را جبران کند. در نظر داشته باشید برای داشتن مرسدس بنز G550 باید هزینه ای بیشتر نسبت به خرید یک دستگاه لندکروزر VXR متقبل شوید که همین قیمت پایین تر می تواند شما را به داشتن یک خودرو آف رود لوکس از خانواده ژاپنی ترغیب کند.

امیدواریم که این مقایسه مرسدس بنز کلاس G با هامر H2 و تویوتا لندکروزر VXR توانسته باشد اطلاعات خوب و مفیدی از این خودروهای خاص و پرقدرت در اختیارتان قرار دهد.

درباره مرسدس بنز کلاس G بیشتر بخوانید:

  • معرفی مرسدس بنز کلاس G و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با مرسدس بنز کلاس G
منبع: دیوار
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5150

به "مقایسه مرسدس بنز کلاس G با هامر H2 و تویوتا لندکروزر VXR" امتیاز دهید

2 کاربر به "مقایسه مرسدس بنز کلاس G با هامر H2 و تویوتا لندکروزر VXR" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مرسدس بنز کلاس G با هامر H2 و تویوتا لندکروزر VXR"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید