چه خوراکی هایی اشتهای بیمار کرونایی را افزایش می دهد؟

به گزارش انوار بلاگ، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند، ضمن منع مصرف الکل گفت: فرد مبتلا به کرونا با یک رژیم غذایی خوب و علمی می تواند دوران نقاهت خود را پشت سر گذاشته و سلامتی کامل خود را به دست آورد.

چه خوراکی هایی اشتهای بیمار کرونایی را افزایش می دهد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، زهره امیرپور اظهار کرد: بیماری که تحت تاثیر بیماری کرونا بوده، طبیعی است که اشتهای خود را از دست بدهد، اما باید با رعایت نکات تغذیه ای، اشتها و توان را دوباره به بدن بیمار برگرداند.

وی افزود: مواد غذایی مهمی که در آن منابع غذایی حاوی روی و آهن وجود دارند، می توانند در بهبود بیماری و بازگشت اشتها به فرد یاری کننده باشند.

این کارشناس تغذیه، خراسان جنوبی با تاکید بر مصرف زرده تخم مرغ، انواع حبوبات و مغزها و میوه ها در دوران نقاهت این بیماری، توضیح داد: مصرف مناسب مایعات و میل کردن آب گوشت می تواند در درماتن زودتر این بیماری موثر باشد.

امیرپور با تاکید بر بهره گیری از منابع غذایی حاوی ویتامین A و C برای بازگشت توان به بدن فرد، افزود: استفاده از مواد غذایی پروتئینی و دارای کربوهیدرات نیز بسیار توصیه می گردد.

وی بیان نمود: مصرف دمنوش های مختلف، شیر، میوه ها و سبزیجات، استفاده از زردچوبه، زنجبیل و سیر در غذاها باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش و دستگاه عصبی فرد می گردد.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: افراد پس از بهبودی باید ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا سیستم ایمنی و هوازی بدن تقویت گردد.

امیرپور در خصوص شایعه مصرف نوشیدنی های حاوی الکل برای درمان و یا پیشگیری از کرونا، افزود: این سخن تنها یک شایعه بوده ومتاسفانه عده زیادی به دلیل مصرف بیش از حد الکل جان خود را از دست می دهند.

وی اضافهکرد: حقیقت این است که خوردن الکل نقشی در درمان بیماری کرونا ندارد و هنوز محققان و دانشمندان در جستجوی راه های درمان این بیماری هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3821

به "چه خوراکی هایی اشتهای بیمار کرونایی را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خوراکی هایی اشتهای بیمار کرونایی را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید