چند درصد مردم بی خوابی را تجربه می نمایند؟

به گزارش انوار بلاگ، بی خوابی یکی از شایع ترین اختلالات خواب است و حدود 30 درصد مردم در طول زندگی خود ممکن است در مقاطعی بی خوابی را تجربه نمایند.

چند درصد مردم بی خوابی را تجربه می نمایند؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نشست تخصصی درمان اختلالات خواب از سوی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با پنج امتیاز بازآموزی ویژه متخصصان و دانشجویان رشته های روانشناسی، مشاوره، روان پزشکی، پرستاری و روان پرستاری برگزار گردید.

دکتر حبیب الله خزایی، دبیر علمی این همایش با بیان اینکه حدود یک سوم افراد به نوعی دچار یکی از اختلالات خواب هستند، گفت: حدود 30 درصد مردم در طول زندگی خود ممکن است در مقاطعی بی خوابی را تجربه نمایند.

این متخصص اعصاب و روان و فلوشیپ اختلالات خواب با بیان اینکه بی خوابی یکی از شایع ترین اختلالات خواب است، اظهار کرد: وقفه تنفسی حین خوابآپنه، پاراسومنیا یا اختلالات رفتاری حین خواب و خواب آلودگی از دیگر موارد شایع طیف گسترده اختلالات خواب است که عدم توجه و درمان به موقع آن تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی درمان اختلالات خواب، اظهار کرد: تمرکز دومین نشست اختلالات خواب بر روی درمان این اختلالات است، چراکه در نشست اول انواع اختلالات خواب مورد بحث و آنالیز قرار گرفته بود در این نشست تمرکز اصلی بر روی درمان اختلالات خواب و بخصوص بی خوابی است.

خزایی با تاکید بر اینکه افراد به هیچ عنوان به صورت خودسرانه و نسبت به درمان بی خوابی اقدام ننمایند، گفت: در این راستا عدم استفاده از دارو های خواب آور به صورت خودسرانه نهی می گردد چرا که مهمترین تبعات منفی این مسئله عارضه دار کردن بی خوابی است و فرد را در معرض وابستگی دارویی قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، این نشست تخصصی در سه پنل اختلالات بی خوابی و درمان های آن، درمان شناختی-رفتاری بی خوابی (CBT.I)، درمان های روان شناختی کابوس، مرور خیالی (RIT)، نوروساینس در اختلالات خواب و راه چاره های درمانی طب فراگیر در اختلالات خواب برگزار گردید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2631

به "چند درصد مردم بی خوابی را تجربه می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد مردم بی خوابی را تجربه می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید