جزئیات بیشتر از EQXX خودروی تمام برقی مرسدس بنز

به گزارش انوار بلاگ، مرسدس بنز ویژن EQXX جدیدترین محصول کمپانی بنز است که به عنوان یک کانسپت یا طرح مفهومی معرفی شده است.

جزئیات بیشتر از EQXX خودروی تمام برقی مرسدس بنز

خبرنگاران - مرسدس بنز ویژن EQXX جدیدترین محصول کمپانی بنز است که به عنوان یک کانسپت یا طرح مفهومی معرفی شده و مشخصات جالبی در ظاهر و از لحاظ فنی ارائه می دهد. این خودروی جمع و جور، در نمایشگاه فناوری CES در لاس وگاس رونمایی شده است.

قدرت تولیدی ادعا شده این خودرو 201 اسب بخار است، اما شرکت گفته این خودرو به گونه ای طراحی شده است که بتواند بیش از 1000 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید؛ این ادعای زیادی است چرا که این مقدار، فوق العاده زیاد است و هیچ خودروی برقی دیگر این مقدار را تا به امروز پیمایش نداشته است.

این شرکت می گوید EQXX مفهومی، به عنوان یک طرح فناوری عمل خواهد نمود. مرسدس فقط جزئیات فنی محدودی را از این خودرو منتشر نموده است، اما واضح است که EQXX مطابق استاندارد های این برند باشد. هیچ صحبتی در خصوص طول کلی این خودرو وجود ندارد، اما تایید فاصله بین دو محور 110.0 اینچی نشان می دهد که این سدان کمی طولانی تر از سدان کلاس A خواهد بود که 107.4 اینچ بین محور های خود و یک اورهنگ عقب کوتاه تر است.

طرح کلی صندوق عقب تأیید می نماید که منظره مرسدس از آینده نیز یک سدان است تا یک هاچ بک یا SUV، بعلاوه از بعضی امکانات قدیمی بهره خواهد برد.

در رابطه با ظرفیت دقیق باتری EQXX اطلاعاتی در دست نیست، اما مرسدس بنز گفته که از پکی با ظرفیت کمتر از 100 کیلووات ساعت در آن استفاده شده است. این خودرو، مجهز به یک مکمل عملکرد باتری است و دارای یک پنل خورشیدی است که از 117 سلول تشکیل شده است.

این پنل خورشیدی روی سقف به کار برده شده است و بسیاری از سیستم های الکتریکی خودرو مانند سیستم تهویه مطبوع، چراغ ها و سیستم اینفوتینمنت را تغذیه می نماید.

مرسدس بنز ادعا می نماید که EQXX کمی کمتر از 100 کیلووات ساعت ظرفیت قابل استفاده دارد، تقریباً به مقدار سه گالن بنزین معمولی بدون سرب، اما خودرو قادر است خیلی بیشتر از این را بپیماید.

کابین EQXX تحت تأثیر آنچه به نظر می رسد با توجه به طراحی UI، کاملا مدرن است . دارای یک صفحه نمایش LED که در تمام عرض داشبورد دیده می گردد، این صفحه نمایش 47.5 اینچ عرض دارد و وضوح 8K با صفحه نمایش 7680 در 660 پیکسل ارائه می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12530

به "جزئیات بیشتر از EQXX خودروی تمام برقی مرسدس بنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بیشتر از EQXX خودروی تمام برقی مرسدس بنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید