پکن: آمریکا از سازمان ملل برای حمله به چین بهره می برد

به گزارش انوار بلاگ، وزارت خارجه چین با انتقاد از نشست سازمان ملل درخصوص منطقه سین کیانگ، گفت آمریکا و دیگر کشورهای غربی از منابع سازمان ملل برای حمله به پکن و تبلیغات منفی علیه آن سوءاستفاده می نمایند.

پکن: آمریکا از سازمان ملل برای حمله به چین بهره می برد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برنامه سازمان ملل برای برگزاری نشست مجازی درخصوص شرایط منطقه سین کیانگ با واکنش منفی دولت چین روبرو شد.

هووآ چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) با محکوم کردن برگزاری این نشست، گفت استفاده کردن از سازمان ملل به عنوان بستری برای چنین برنامه هایی، در واقع توهین به این نهاد بین المللی است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، چون یینگ در نشست خبری روزانه در وزارت خارجه چین، از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا در این نشست - که به پیشنهاد آمریکا، آلمان و انگلیس برگزار خواهد شد - شرکت ننمایند.

وی در این باره شرح داد: ایالات متحده با تعداد دیگری از کشورها همدست شده تا از منابع و بستر سازمان ملل برای حمله و بدنام کردن چین استفاده کند و در خدمت منافع خودش باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه سازمان دهندگان این نشست از مفهوم حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی برای دخالت در امور داخلی چین استفاده می نمایند، تاکید نمود: این [اقدامات] توهین به سازمان ملل است.

چند روز پیش، یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه ای مشترک، چین را به نقض حقوق بشر و اقدامات تحریک آمیز در سین کیانگ و دریای جنوبی و شرقی چین متهم کردند.

این در حالی است که پکن بارها تصریح نموده، مسائل مربوط به هنگ کنگ و استان سین کیانگ، جزء مسائل داخلی چین محسوب می گردد و دیگر کشورها حق دخالت در آن را ندارند.

از سوی دیگر، چین، تایوان را بخشی از خاک خود می داند و فروش سلاح به تایوانی ها از سوی آمریکا و عبور ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان را تحریک آمیز می داند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9422

به "پکن: آمریکا از سازمان ملل برای حمله به چین بهره می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا از سازمان ملل برای حمله به چین بهره می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید