پمپئو در هاوایی چه می نماید؟

به گزارش انوار بلاگ، ایسنا نوشت: به گفته منابع آگاه، وزیر خارجه آمریکا طی روزهای آینده با یک هیات چینی در یک پایگاه نظامی آمریکا در هاوایی ملاقات می نماید تا درباره مناسبات دوجانبه که از شروع سال جاری عمیقا تیره شده است، گفت وگو کند.

پمپئو در هاوایی چه می نماید؟

به گزارش خبرگزاری رویترز، علاوه بر تشدید رقابت استراتژیک، این دو اقتصاد برتر دنیا در ماه های اخیر بر سر نحوه مدیریت پاندمی کرونا و اقدام چین در ارائه لایحه امنیتی جدید در هنگ کنگ، اختلاف نظر پیدا نموده اند.

کارشناسان می گویند، روابط آن ها به پایین ترین سطح طی سال های گذشته رسیده است و اواسط مه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حتی تا آنجا پیش رفت که گفت می تواند روابط با پکن را قطع کند.

روزنامه هنگ کنگی سوات چاینا مورنینگ پست به نقل از یک منبع که نامش را فاش نکرد، گزارش داد یانگ جیچی، مشاور دولت و عضو هیات سیاسی قدرتمند حزب کمونیست چین، ریاست هیات چینی در ملاقات با پامپئو را بر عهده می گیرد.

به گفته یک منبع دیپلماتیک، انتظار می رود این ملاقات در پایگاه نیرو هوایی هیکام (Hickam) هاوایی انجام گردد. یک منبع دیگر هم گفت انتظار می رود پامپئو سه شنبه واشنگتن را برای شرکت در نشست روز چهارشنبه ترک کند.

این اولین تماس پامپئو با یانگ جیچی از زمان گفت وگوی تلفنی آن ها در 15 آوریل درباره ویروس کرونا خواهد بود. این منابع گفتند که دستورکار احتمالی شامل واکنش به ویروس کرونا، کنترل تسلیحات، تجارت، هنگ کنگ، کره شمالی و اقدامات تلافی جویانه علیه خبرنگاران خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید، سوالات رویترز درباره این سفر را که اولین بار آدینه گذشته پولتیکو گزارش داد، بی پاسخ گذاشتند. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین هم در کنفرانس خبری روز دوشنبه بدون تایید این گزارش ها گفت: چین و آمریکا ارتباطات خودشان را به وسیله کانال های دیپلماتیک حفظ نموده اند. اگر اطلاعات بیشتری باشد، در وقت مناسب منتشر می گردد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4915

به "پمپئو در هاوایی چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو در هاوایی چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید