پزشکان آمریکایی، بیرون رفتن و سرگرمی در طبیعت را برای بیماران تجویز می نمایند

به گزارش انوار بلاگ، پزشکان و مراقبان بهداشت و سلامت در آمریکا نسخه هایی حاوی توصیه هایی برای گذراندن زمان در دل طبیعت در پارک های محلی می نویسند و معتقد اند این کار برای ارتقاء شرایط سلامت بیماران، بسیار مهم ست.

پزشکان آمریکایی، بیرون رفتن و سرگرمی در طبیعت را برای بیماران تجویز می نمایند

پزشکان آمریکایی با همکاری یک سازمان غیرانتفاعی، در نسخه های بیماران، توصیه هایی برای گشت و گذار در طبیعت را نیز در نظر می گیرند و طبیعت گردی را تجویز می نمایند.

این پزشکان با همکاری یک مجموعه غیرانتفاعی به نام Park Rx America همکاری می نمایند و نسخه هایی برای گذراندن زمان در طبیعت برای بیماران می نویسند. این نسخه ها برای بیماری هایی مثل اضطراب، افسردگی و اختلال کم توجهی - بیش فعالی نوشته می گردد و البته در کنار آن ها داروها و درمان های سنتی هم توصیه می گردد.

به گفته این مجموعه که دو سال پیش پایه گذاری شده است، تحقیقات متعددی روی خواص درمانی گذراندن زمان در طبیعت، صورت گرفته است.

مثلا تحقیقات نشان داده است که گذراندن اوقات در فضای سبز سطح کورتیزول و فشار خون را کاهش می دهد. نتایج این تحقیق با تحقیق دیگری که به وسیله Scientific Reports صورت گرفته، تطابق دارد. طبق نتایج این تحقیق، مزایای درمانی گذراندن وقت در طبیعت آن هم فقط به مدت دو ساعت در هفته، ثابت شده است.

ماموریت مجموعه Park Rx America کاهش گستردگی بیماری های مزمن، افزایش سلامت و شادی مردم و افزایش ارتباط مردم با طبیعت است و این کار را با همکاری پزشکانی انجام می دهد که در نسخه های خود، مردم را به استفاده از طبیعت توصیه می نمایند.

این سازمان غیرانتفاعی 8500 پارک در 43 استان را در بر می گیرد و تقریبا 400 نفر در سراسر این کشور، به عنوان کسانی که طبیعت را در نسخه های خود توصیه می نمایند، در این مجموعه ثبت شده اند. این مجموعه با مالکان و مدیران مجموعه های طبیعی که دسترسی عمومی دارند و متخصصان سلامت و پزشکان کار می نماید تا فرایند تجویز پزشک مبنی بر استفاده از طبیعت و نحوه استفاده مردم از این امکانات را تسریع و تسهیل کند.

در کشورهای دیگری هم این فرایند به شکل های مختلف اجرا می گردد. مثلا پزشکان در مونترال برای بیماران خود سر زدن به موزه های هنرهای زیبا را تجویز می نمایند. در نتیجه بیماران می توانند از مزایای تماشای آثار هنری و بازدید رایگان همراه با خانواده یا مراقب خود لذت ببرند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13474

به "پزشکان آمریکایی، بیرون رفتن و سرگرمی در طبیعت را برای بیماران تجویز می نمایند" امتیاز دهید

1 کاربر به "پزشکان آمریکایی، بیرون رفتن و سرگرمی در طبیعت را برای بیماران تجویز می نمایند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان آمریکایی، بیرون رفتن و سرگرمی در طبیعت را برای بیماران تجویز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید