پایگاه های میراث باز بی حقوق ماندند

به گزارش انوار بلاگ، با وجود پرداخت نشدن حقوق کارمندان و کارگران پایگاه های میراث فرهنگی به خصوص پایگاه های میراث جهانی، آن ها همچنان به کار خود ادامه می دهند. البته چندباری در اعتراض به این موضوع تحصن نموده اند.

پایگاه های میراث باز بی حقوق ماندند

به گزارش خبرنگاران، با وجود پرداخت نشدن حقوق کارگران و کارشناسان پایگاه های میراث ملی و جهانی در طول سه ماه گذشته، آن ها همچنان اقدامات حفاظتی ساماندهی و مرمت آثار پایگاه ها را انجام می دهند. از سوی دیگر و براساس صحبت هایی که بعضی از کارمندان پایگاه های جهانی شنیده اند، گفته می گردد نبود اعتبار کافی برای پرداخت حقوق آن ها، باعث شده تا زمزمه هایی از تعدیل این نیروها شنیده گردد؛ اعتباری که به گفته مسوولان میراث فرهنگی، دست کم برای کارگران محوطه های جهانی باید از محل پروژه های عمرانی پرداخت گردد. در این شرایط و در مدت زمانی که کارگران پایگاه های جهانی به طور دائم با این مشکل روبه رو شده اند، تا کنون چندین بار تحصن نموده اند تا اعتراض خود را نسبت به این بی توجهی ها نشان دهند.

فرهاد عزیزی - مدیر کل دفتر امور پایگاه های کشور - در این باره می گوید: آثار موجود در پایگاه های میراث جهانی و ملی مجموعه ای از آثار نفیس و منحصر به فرد در سطح ملی و بین المللی اند که احتیاجمند توجه و حمایت های ویژه هستند. این آثار به عنوان ویترین گردشگری کشور نقشی اساسی در رونق اقتصاد توریسم و توسعه پایدار در حوزه میراث فرهنگی ایفا می نمایند.

او مسائل اعتباری موجود را عاملی مطرح کرد که نمی گذارد این نقش کلیدی به طور شایسته در این حوزه ایفا گردد و گفت: در حال حاضر حدود 700 نفر که در عملیات حفاظت، مرمت اضطراری و ساماندهی سایت ها و آثار تاریخی مشغول فعالیت

هستند، در سه ماه گذشته حقوق و دستمزدشان را به دلیل کمبود بودجه دریافت ننموده اند.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های کشور تاکید نمود: اعتبار ناچیزی که به پایگاه های میراث ملی و جهانی تخصیص یافته است به صورت اسناد خزانه بوده که با آن نمی توان حقوق کارکنان این پایگاه ها را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگاران، یکی از احتیاجهایی که کارشناسان و کارکنان پایگاه های میراث فرهنگی نسبت به لزوم تحقق آن تاکید می نمایند تعیین شدن موعد پرداخت دستمزد بسیاری از کارکنان و پرسنل پایگاه های میراث فرهنگی کشور با توجه به شروع فصل پاییز و پیش بینی بارش های جوی و بروز مخاطرات طبیعی و احتیاج بیش از پیش آثار و پایگاه ها به مراقبت وحفاظت است ؛ اتفاقی که به نظر می رسد آن طور که باید نسبت به آن توجه نمی گردد.

عزیزی اما پرداخت نکردن حقوق کارمندان پایگاه ها به خصوص پایگاه های جهانی را بی توجهی ندانست و بیان نمود: با وجود کمبود اعتبارات عمرانی و تأثیر تحریم ها بر شرایط مالی کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان نماینده ایران در زمینه حراست، صیانت و پاسداری از آثار میراث جهانی، براساس قوانین و کنوانسیون های بین المللی به طور دائم در قبال ملت و جامعه جهانی متعهد است، بنابراین امکان توقف عملیات حفاظت و مرمت این آثار در پایگاه های کشور وجود ندارد و باید به طور مستمر تداوم داشته باشد.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های کشور اضافه کرد: براین اساس، تأمین اعتبار برای تحقق این اهداف و الزام قانونی احتیاجمند همکاری و هماهنگی دستگاه های مرتبط مانند وزارت امور مالی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز هست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 948

به "پایگاه های میراث باز بی حقوق ماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه های میراث باز بی حقوق ماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید