پارک موضوعی لگولند دبی چه تفریحاتی دارد؟

به گزارش انوار بلاگ، معرفی پارک موضوعی لگولند دبی

قرار بود مجموعه پارک موضوعی لگولند در سال 2011 در مجتمع دبی لند افتتاح گردد اما ساخت آن با تاخیر همراه شد. در نهایت مجموعه تفریحی پارک موضوعی لگولند دبی در سال 2016 در مجتمع پارک ها و تفریحات دبی افتتاح شد.پارک موضوعی لگولند مجموعه زنجیره ای از پارک ها می باشد که تمرکز اصلی آنها بر اسباب بازی های لگو است. بسیاری از افراد با مفهوم پارک موضوعی آشنا نیستند از این رو ابتدا به بیان مضمون پارک موضوعی می پردازیم. پارک موضوعی به مجموعه ای گفته می گردد که تفریحات و سرگرمی های متعددی را در خود جای داده و هدف آن جمع آوری بازدید کنندگان زیاد است. پارک های موضوعی از نظر مالی سود سرشاری دارند. در پارک موضوعی برای تمامی سنین تفریحات و سرگرمی هایی تدارک دیده شده و سعی می گردد در طراحی این پارک ها از معماری استفاده گردد که جذاب تر از پارک های عادی جلو کند و نیز فضای خارق العاده ای ایجاد نماید. به طور دقیق می توان گفت پارک موضوعی، پارکی است که حول محور های مختلفی سرگرم کننده مختلفی می چرخد. پارک موضوعی لگولند دبی در منطقه خاورمیانه اولین پارک موضوعی است و در دنیا در رده هفتم قرار گرفته است.

پارک موضوعی لگولند دبی چه تفریحاتی دارد؟

پارک موضوعی لگولند دبی در تمام طول سال فعال است و به مشتریان سرویس می دهد. طراحی پارک موضوعی لگولند دبی به گونه ای است که مناسب بچه ها 2 تا 12 سال باشد. در این پارک انواع و اقسام تفریحات تعبیه شده اند. پارک موضوعی لگولند دبی مجموعه شامل 6 پارک موضوعی است که به تربیت عبارتند از: کارخانه، خیال پردازی، شهر لگو، قلمرو ها، ماجراجویی و شهر کوچک. هر کدام از این بخش ها تفریحات و سرگرمی های خاص خودشان را دارند. ساعت آغاز به کار پارک موضوعی لگولند دبی از 10 صبح هر روز الی 6 عصر می باشد.

بخش قلمرو پارک موضوعی لگولند دبی

در بخش قلمرو های پارک موضوعی لگولند دبی، یکی از تفریحات محبوب مجموعه شاه اژدها است. بازدید نمایندگان سوار بر یک ترن کوچک مناسب بچه ها می شوند. بچه ها در این بخش با عنوان شوالیه ها و پرنسس های جوان خطاب می شوند و از آنها خواسته می گردد وارد ترن شوند. سرعت ترن متوسط است و باعث ترس بچه ها نخواهد شد. بچه های که وارد این بخش از پارک موضوعی لگولند دبی می شوند باید حداقل 4 ساله و 105 سانتیمتر قد داشته باشند. از امکانات جالب توجه این قسمت، تعبیه کردن مکانی برای بچه ها معلول است. ویلچر هایی وجود دارد که این بچه ها می توانند روی آنها نشسته و با بستن کمربند های ایمنی مخصوص، سوار ترن شوند. این بچه ها می توانند همراه داشته باشند تا از بروز مشکل ممانعت به عمل آید. قطار اژدها نیز یک ترن دیگر است که کمی سریع تر می باشد و برای بچه ها 6 سال به بالا با قد حداقل 120 سانتی مترمناسب است. دقت گردد که این ترن مخصوص بچه ها 6 سال به بالا است، زیرا جهت آن دارای سراشیبی های تند تر است. در ابتدا که سوار ترن اژدها شوید، به آرامی حرکت آغاز می گردد و دود نفس اژدها فضا را پر می نماید. باید کمربند ها بسیار محکم ببندید زیرا پس از بالا رفتن از تپه، ناگهان اژدها سرعت می گیرد و به سمت پایین خیز بر می دارد. در حین سواری پاهای خود را کنترل کنید تا در صورت ترمز های ناگهانی اژدها ضربه نخورند. برای بچه ها معلول بالای 6 سال نیز فضایی تعبیه شده تا بتوانند سوار ترن شوند.

چالش مرلین

یکی دیگر از تفریحات بخش قلمرو پارک موضوعی لگولند دبی، چالش مرلین نام دارد. چالش مرلین نوعی چرخ و فلک با سرعت بالا است. این چرخ و فلک حالت قرون وسطایی دارد و والدین همراه با فرزند خود در آن قرار می گیرند.بچه های که وارد این بخش از پارک موضوعی لگولند دبی می شوند باید حداقل 4 ساله و 105 سانتیمتر قد داشته باشند. در واقع این چرخ و فلک برای بچه ها 4 سال به بالا مناسب است. با توجه به سرعت بالای چرخ و فلک، کمربند های ایمنی تعبیه شده که حتما قبل از آغاز به حرکت باید بسته شوند. در این بخش نیز ویلچر هایی تعبیه شده تا بچه ها معلول بتوانند به تفریح و سرگرمی بپردازند. در بخش دیگری از ناحیه قلمرو، فروشگاه کینگ واقع شده است. در این فروشگاه بچه ها هرچه که برای تبدیل شدن به یک شوالیه شجاع یا پرنسس زیبا احتیاج دارند را می توانند خریداری نمایند.

بخش خیال پردازی پارک موضوعی لگولند دبی

در قسمت ساخت و آزمایش بخش خیال پردازی پارک موضوعی لگولند دبی، بچه ها قادرند با استفاده از لگو خودرو بسازند آنها را در رقابت های مجازی با سایرین آزمایش نمایند. یکی دیگر از قسمت های این بخش، قطار دوپلو است که برای بچه ها 1 سال به بالا با قد 80 سانتی متر مناسب است. در واگن های این قطار امکان نشستن یک همراه بزرگسال نیز وجود دارد تا حین گشت زنی از کودک مراقبت نماید و اطراف را به او نشان دهد. قطار دوپلو با سرعت آهسته حرکت می نماید و مزرعه ای ساخته شده از لگو را دور می زند. در قسمت دیگر از مزرعه دوپلو، زمین بازی مناسب بچه ها خردسال تعبیه شده که دره دوپلو نام دارد و خردسالان در آنجا قادرند با حیوانات ساخته شده از لگو بازی نمایند.

بخش کارخانه پارک موضوعی لگولند دبی

در این بخش می توانید خط فراوری لگوها را مشاهده کنید و لگو خاص خود را بدون قرار گیری در نوبت بسازید. این بخش یکی از پر هوادار ترین قسمت های پارک موضوعی لگولند دبی می باشد. بازدید از این بخش محدودیت سنی یا قدی خاصی نداردو همه می توانند از این قسمت بازدید نمایند. در این بخش فروشگاه ها و غذا خوری نیز قرار دارند که می توانید قطعات لگو را خریداری نموده و همانجا با یاری راهنما اقدام به ساخت شخصیت های خاص نمایید. یکی از بخش های جالب توجه این قسمت، فروشگاه عکس است. در این قسمت می توانید تمامی عکس هایی که دوربین ها در طول روز از شما گرفته اند را جمع آوری نمایید.

بخش شهر کوچک پارک موضوعی لگولند دبی

بخش شهر کوچک پارک موضوعی لگولند دبی شامل 20 میلیون آجر لگو است و از آنها برای ساخت 15000 مدل کوچک از المان ها و سازه های مشهور جهان استفاده شده است. در شهر کوچک بچه ها قادرند به تکمیل و بهبود سازه ها یاری می نمایند و خودشان با استفاده از لگو آثاری را خلق نمایند.

بخش شهر لگوپارک موضوعی لگولند دبی

در شهر لگو بخش های متعددی مانند فرودگاه هواپیما لگو، مدرسه آموزش شیرجه و قایق رانی، رانندگی، مرکز پلیس لگو، غریق نجات لگو، اسکله دریایی، رستوران قرار دارند. در مدرسه قایق سواری بچه ها به عنوان کاپیتان کنترل قایق لگو خود ار در دست می گیرند. حداقل سن بچه ها در این بخش باید 1 سال باشد. والدین نیز می توانند در کنار آنها حضور داشته باشند.

بخش ماجراجویی پارک موضوعی لگولند دبی

در بخش ماجراجویی فعالیت های هیجان انگیزی وجود دارد که بچه ها قادرند همراه با والدین خود به انجام آنها بپردازند. بعضی از این فعالیت ها عبارتند از: آسانسور بالا برنده، یافتن پادشاهی گمشده، انتقام فرعون، زیر دریایی و موج سواری. در بخش یافتن پادشاهی گمشده، کودک به همراه یکی از والدین خود اقدام به یافتن گنجینه گمشده ای می نماید که سایه های خبیث آنها را دزدیدهاند. کودک به وسیله یافتن گنجینه فرمانروای قلمرو می گردد. حداقل سن بچه ها در این بخش باید 2 سال و قدش 90 سانتیمتر باشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 140

به "پارک موضوعی لگولند دبی چه تفریحاتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک موضوعی لگولند دبی چه تفریحاتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید