سفر به کوالالامپور؛ شهر توریست پذیر مالزی

به گزارش انوار بلاگ، شهر کوالالامپور یک مقصد گردشگری محبوب در آسیا به شمار می رود و معمولا اولین نقطه ای است که گردشگران سفر کرده به مالزی از آن دیدن می نمایند و از آنجایی که پرواز به این شهر بسیار ارزان است، آن را برای گردشگرانی که در کشورهای همسایه مالزی مانند تایلند سفر می نمایند به یک مقصد گردشگری ایده آل و سریع تبدیل کرده است. بنابراین هدف شما از بازدید از این شهر پر تنوع هرچه که باشد، این نوشتار می تواند یک راهنمای سفر به کوالالامپور باشد و به شما یاری کند تا از سفر خود به جاذبه های گردشگری کوالالامپور لذت مکفی ببرید.

سفر به کوالالامپور؛ شهر توریست پذیر مالزی

با قیمت تور ارزان عمان لحظه آخری از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

کوالالامپور در یک نگاه

کلمه کوآلالامپور در زبان مالزیایی به معنای تلاقی گل آلود است؛ شاید این اسم برای یک شهر بزرگ مانند کوالالامپور جالب نباشد؛ اما این کلانشهر مدرن در یک جنگل بزرگ ساخته شده و اغلب اوقات آب و هوایی شرجی و مرطوب دارد؛ بنابراین شاید انتخاب این اسم کمی منطقی بنظر برسد. ویژگی تعریف نماینده این شهر که باعث می گردد بسیاری از گردشگران به بازدید آن بفرایند، تنوع آن است. کوالالامپور شهری است که مردم مالزی، هند و چین در آن در کنار یکدیگر زندگی می نمایند. شما این تنوع را در معماری، فرهنگ و حتی در غذاهای این شهر که ترکیبی خوشایند از هر سه فرهنگ هستند، می بینید. کوالالامپور شهری جالب بوده که کارهای بسیار زیادی می توان در آن انجام داد.

گشت و گذار در محله کامپونگ بارو Kampung Baru

برای گشت و گذار در مرکز تاریخی فرهنگی شهر کوالالامپور، بهتر است سری به محله کامپونگ بارو Kampung Baru بزنید. با بازدید از این مورد از جاذبه های گردشگری کوالالامپور می توانید بعضی از بقایای خانه های سنتی شهر را ببینید که در مجاورت آسمان خراش ها قرار گرفته و منظره ای جالب و تماشایی ساخته اند. اینطور که معلوم است تا چند سال آینده، بیشتر خانه های سنتی مالایی خراب خواهند شد تا مورد بازسازی قرار بگیرند؛ بنابراین اگر آنقدر خوش شانس بودید که قبل از رخ دادن این اتفاق بد به مالزی سفر کنید، حتما این مورد از جاهای دیدنی کوالالامپور را ببینید. در طول گشت و گذار خود، بد نیست بعضی غذاهای خیابانی ارائه شده در این محله را بخرید و بچشید. این محله یک مکان عالی برای تجربه طعم غذاهای مالایی در سفر به کوالالامپور است.

در یک تور غذایی شرکت کنید

اگر یک بار در تورهای غذایی ویژه یکی از کشورهای مختلف که به آن ها سفر نموده، شرکت کنید، آنچنان از آن خوشتان خواهد آمد که در تورهای غذایی کشورهای دیگر نیز شرکت خواهید کرد. از آنجایی که شهر کوالالامپور در جهان برای داشتن غذاهای خوش طعم و متنوع شهرت دارد، مکان خوبی برای تجربه کردن یکی از این تورها به شمار می رود. در یکی از این تورهای سه الی چهار ساعته، شما را به خیابان و کوچه های کوالالامپور می برند تا بهترین غذاهای مالایی شهر را بچشید و امتحان کنید. براساس راهنمای سفر به کوالالامپور توصیه می کنیم شرکت در این تورها را در فهرست برنامه های خود قرار دهید.

به قایق سواری در رودخانه سلانگور Selangor بروید

اگر گشت و گذار در طبیعت را به بازدید از شهرهای بزرگ ترجیح می دهید، براساس راهنمای سفر به کوالالامپور پیشنهادی برایتان داریم که مطمئنا شما را به هیجان خواهد آورد. نقاط بسیار کمی در جهان وجود دارند که در آن ها بتوانید جادوی کرم های شب تاب را تجربه کنید. یکی از جالب ترین آن ها در خارج شهر کوالالامپور و نزدیکی روستای ساحلی کوآلا سلانگور Kuala Selangor واقع شده است. در این روستا سوار یک قایق چوبی می شوید و قایقران جوان، قایق را در سکوت و در رودخانه سلانگور Selangor به جلو می راند. تماشای کرم های شب تاب که در کنار هم و در میان گیاهان رودخانه قرار دارند و فضا را روشن می نمایند، بسیار جالب است. اگر دلتان می خواهد از شلوغی شهر خارج شوید و یک روستای ماهیگیری کوچک را در کنار طبیعت بی نظیر تماشا کنید، این منطقه واقعا فوق العاده است.

به بازدید از تپه ملاواتی Melawati یا تپه میمون ها بروید

براساس راهنمای سفر به کوالالامپور توصیه می کنیم در راه رفتن به رودخانه سلانگور Selangor برای تماشای کرم های شب تاب، به تپه ملاواتی Melawati بروید و میمون های ساکن در این منطقه را نیز ببینید. میمون های این منطقه بسیار مهربان هستند و نوزادان آن ها که بدنشان با موهای نارنجی رنگ پوشیده شده بود، بسیار دوست داشتنی هستند. حتما از تماشای میمون ها لذت خواهید برد؛ اما نکته منفی دیدن گردشگرانی است که به میمون ها غذا می دهند.

در بوکیت تابور Bukit Tabur تپه نوردی کنید

اگر تصاویر جهت تپه نوردی بوکیت تابور Bukit Tabur را در اینترنت پیدا و آنالیز کنید، قانع می شوید که حتما سری به این مورد از جاهای دیدنی کوالالامپور نیز بزنید. بعضی می گویند این جهت بسیار خطرناک است و بین پنج تا شش ساعت طول می کشد؛ بعضی دگر هم می گویند یک جهت معمولی یک ساعته است. اما باید گفت تورهای با راهنما صبح خیلی زود حرکت می نمایند؛ یعنی بین ساعت 6 تا 6 و نیم صبح؛ بنابراین طلوع آفتاب را می بینید و تا قبل از گرمای ظهر یعنی حدود ساعت 11 تپه نوردیتان را به اتمام خواهید رساند.

روی پل های معلق پارک جنگلی کوآلالامپور KL Forest Eco Park راه بروید

پارک جنگلی کوآلالامپور KL Forest Eco Park برای حفاظت از محیط طبیعی و جنگلی که در مرکز شهر کوالالامپور واقع شده است، برپا شده است. بازدید از این مورد از جاذبه های گردشگری کوالالامپور مانند راه رفتن در جنگلی در میانه یک شهر است. کل بخش های این پارک توسط 200 متر پل معلق به یکدیگر وصل شده اند و گشت و گذار در آن مانند یک ماجراجویی هیجان انگیز است. بنابر گزارش ها، حیواناتی مانند میمون ها در این پارک حفاظت شده به طور آزادانه رفت و آمد می نمایند؛ اما باید بدانید احتمال این وجود دارد که هنگام بازدیدتان پیروز به دیدن آن ها نشوید. بهتر است به بالای پلکان پارک و به انتهای جهت پل ها بروید. طی کردن این جهت بین نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه طول می کشد؛ البته اگر قدم به قدم بایستید و عکس بیندازید.

انواع متفاوت سبک های معماری شهر کوالالامپور را ببینید

کشور مالزی در گذشته و در دوره های متفاوت، توسط بریتانیا، هلند و پرتغال اشغال شده و هر کدام از این فرهنگ ها تاثیر خود را روی شهر کوالالامپور گذاشته اند. معماری این شهر ترکیبی از سبک استعماری، مذهبی، سنتی مالایی و مدرن است. وقتی در کوالالامپور قدم می زنید، از آسمان خراش های مدرن تا مسجدهایی با طراحی سنتی اسلامی را مشاهده می کنید. برای گشت و گذار در بین جاهای دیدنی کوالالامپور می توانید در تور پیاده روی تماشای آثار تاریخی با راهنما شرکت کنید یا خودتان نقاط مورد نظرتان را معین و تور پیاده رویتان را ترتیب دهید. اگر طبق برنامه خودتان عمل می کنید، حتما بازدید از بازار مرکزی Central Market و محله چینی ها یا چاینا تاون چاینا تاون و بازدید از معبدهای محبوب مانند معبد سین ژ سی یا Sin Sze Si Ya، معبد ثیان هو Thean Hou و معبد سری ماهاماریامان Mahamariamman را در فهرست برنامه های خود قرار دهید.

غذاهای خیابانی مالایی را بچشید

کشور مالزی بخاطر غذاهایش شناخته می گردد و گردشگران از سرتاسر جهان به این کشور می آیند تا غذاهای خوش طعم مالایی را بچشند. وقتی در کوالالامپور قدم می زنید، گزینه های متفاوت غذاهای چینی، هندی و مالایی همه جا دیده می شوند و بنابراین بسیار سخت است که دست از خوردن بردارید. نکته جالب اینجاست که مالزی بالاترین درصد چاقی در جنوب شرقی آسیا را به خود اختصاص داده و با خوردن غذاهای خوش ظاهر و خوشمزه خیابانی در این کشور متوجه دلیل آن خواهید شد. یکی از خیابان های متعددی که در آن می توانید غذاهای خیابانی ویژه مردم محلی را بخورید، خیابان ژالان راجا مودا موسا Jalan Raja Muda Musa در محله کامپونگ بارو Kampung Baru است. اما باید گفت از این گونه خیابان ها در این شهر به وفور یافت می شوند و اصلا لازم نیست خودتان را محدود کنید. فقط این نکته را براساس راهنمای سفر به کوالالامپور به یاد داشته باشید که برای خریدن غذا به غرفه یا رستورانی بروید که مملو از مردم محلی باشد نه گردشگران؛ بدین گونه غذای بسیار خوش طعم با هزینه منطقی به شما ارائه خواهد شد. از غذاهای ملی و مشهور مالایی می توان از ناسی لماک Nasi Lemak و پوتو بامبو Putu Bambu نام برد.

میوه دوریان را امتحان کنید یا حداقل آن را بو کنید

دوریان یکی از میوه هایی است که معمولا در آسیای جنوب شرقی می روید. شکل ظاهری این میوه مانند جانوران دریایی و پر از خار بوده و به اندازه ای کوچک است که در کف دستانتان جا می گردد. اما داخلش جالب تر است. بوی بخش داخلی این میوه را به عنوان ترکیبی از بوی پیاز و جوراب توصیف نموده اند و به دلیل همین بوی خاص و شدید در مالزی ورود آن به هواپیما و بعضی هتل ها ممنوع شده است. اگر می توانید بوی این میوه را تحمل کنید، یکی از آن ها را باز کنید و طعم آن را بچشید.

به تماشای برج های پتروناس Petronas Towers بروید

برج های دوقلوی پتروناس Petronas Towers سمبل شهر کوالالامپور هستند و بازدید از آن ها از نزدیک بسیار مفرح و جالب است. بهترین منظره این برج ها را می توان از درون پارک کی ال سی سی KLCC Park و پایین برج ها تماشا کرد. این برج ها بخصوص در هنگام شب که مملو از نور می شوند بسیار تماشایی هستند. این مورد از جاذبه های گردشگری کوالالامپور از اینستاگرام پسندترین نقاط جهان هستند.

در پارک کی ال سی سی KLCC Park قدم بزنید

دقیقا پشت برج های دوقلوی مشهور پتروناس Petronas Towers یک پارک بسیار زیبا و طراحی شده که گریزگاهی در میانه شهر کوالالامپور به شمار می رود. اگر در یک روز آفتابی به این پارک بروید، ورزشکاران، خانواده ها و افرادی مختلف با حیوانات خانگیشان را در حال لذت بردن از فضای پارک می بینید. این مورد از جاذبه های گردشگری کوالالامپور دارای جهت ورزشی، جهت پیاده روی، فواره و یک استخر بچه ها است. از آنجایی که پارک کی ال سی سی KLCC Park در نزدیکی پاساژ برج های پتروناس Petronas Towers قرار گرفته و ردیفی از رستوران مابین این دو نقطه دیدنی قرار گرفته اند، یک مکان عالی برای گذراندن یک بعدازظهر آرامش بخش و استراحت در هوای تازه است.

از غار باتو Batu Cave و غار تاریک Dark Cave دیدن کنید

این بخش از جاذبه های گردشگری کوالالامپور از آن بخش هایی است که در طول بازدیدتان از شهر حتما می بایست به بازدید از آن نیز بروید. غار باتو Batu Cave یک نقطه زیارتی برای هندوها و یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب در مالزی به شمار می رود. ورود به این غار رایگان بوده، اما بازدید از غار تاریک Dark Cave که در مجاورت این غار قرار گرفته، احتیاج به شرکت در یک تور با راهنما به هزینه حدود 9 دلار آمریکا دارد. درون این غار، مجسمه ها و زیارتگاه های هندو را می بینید. درون غار به اندازه کافی نور وجود دارد و حتی نور طبیعی نیز به درون می تابد؛ بنابراین احتیاج به آوردن چراغ قوه ندارید.

به بازار مرکزی Central Market بروید و خرید کنید

اگر به بازار رفتن علاقه دارید، باید بدانید بازار مرکزی Central Market شهر کوالالامپور بسیار بزرگ بوده و در مرکز این شهر واقع شد. این بازار در حقیقت بازاری برای گردشگران است؛ اما بازدید از آن جالب و مفرح است.

از زندگی شبانه کوالالامپور انرژی بگیرید

فرهنگ حقیقی مالایی را با گشت و گذار در خیابان های این کشور درک خواهید کرد. در سرتاسر شهر کوآلالامپور بازارهای خیابانی مختلفی وجود دارند و بعضی از بهترین بازارهای آن در تاریکی شب به راه می افتند. مردم محلی و گردشگران بین المللی، با وجود گرما و رطوبت هوا، دسته دسته در هنگام شب به این بازارهای شبانه می آیند و همین نکته می تواند جذابیت این بازارها را ثابت کند.

در میدان استقلال یا میدان مردکا Merdeka Square از آب عبور کنید

میدان مردکا Merdeka Square نقطه ای از کوالالامپور بوده که یک پرچم غول پیکر کشور مالزی و یک پارک در آن دیده می گردد؛ اما جالب ترین بخش آن، پرده آب موجود در میدان است. این اثر هنری که ساعت شمارش معکوس سال 2020 نام گرفته، یک آبشار عظیم است که وقتی جلوی آن می ایستید یک سوراخ در آن ایجاد می گردد. سپس، شما می توانید به داخل آبشار بروید و در آنجا عکسی از شما گرفته می گردد و بر روی دیواری مملو از عکس گردشگران دیگر انداخته می گردد. این پرده آب تنها در بعضی ساعات روز باز می گردد. بهتر است در هنگام شب به بازدید از این جاذبه گردشگری بروید، زیرا در این هنگام فواره آب با نورهایی از رنگ های مختلف می درخشد و واقعا زیبا به نظر می رسد.

در هند کوچک Little India و محله چینی ها چاینا تاون گشت و گذار کنید

اگر به فرهنگ هند علاقه دارید و از خوردن غذاهای هندی لذت می برید، حتما سری به هند کوچک Little India در کوالالامپور بزنید. خیابان هایی مملو از فروشگاه و رستوران در این محله وجود دارند و آنچنان بوهایی به مشامتان می خورند که باعث می شوند تصور کنید به جای مالزی در خیابان های دهلی بسر می برید. محله چینی ها چاینا تاون نیز یکی دیگر از محله های عالی کوالالامپور برای گشت و گذار است. در این محله فروشگاه ها از رستوران ها بیشتر هستند؛ اما آنچنان فضای متفاوتی دارد که به شما نیز احساس متفاوتی می دهد.

به مراکز خرید کوالالامپور بروید

ممکن است از آن دسته گردشگرانی که بخاطر مراکز خرید به مقاصد گردشگری مختلف سفر می نمایند نباشید؛ اما در کوالالامپور همه چیز متفاوت است. در این شهر مراکز خرید، بخشی از فرهنگ آن به شمار می فرایند؛ به همین دلیل در هر گوشه و کنار این شهر می توانید مراکز خرید بسیار بزرگی پیدا کنید. حتی اگر به خرید کردن علاقمند نباشید، گشتن در این مراکز خرید و برانداز کردن آن ها می تواند جالب و مفرح باشد. در این مراکز خرید هرچه بخواهید پیدا می گردد؛ بنابراین اگر چیزی را قبل از سفر جا گذاشته و با خود نیاورده اید، براساس راهنمای سفر به کوالالامپور اصلا نگران نباشید؛ می توانید هر آنچه هست، از این مراکز خریداری کنید.

جابجایی و حمل و نقل در کوالالامپور

در این شهر از سوار شدن بر تاکسی ها خودداری کنید؛ هشدارهایی در خصوص راننده های تاکسی در کوالالامپور وجود دارند که اغلب درست هستند؛ ممکن است با یک بار تاکسی سواری، شما هم این تجربیات بد را تایید کنید؛ بنابراین به جای تاکسی سوار شدن، از ماشین های آژانس بهره ببرید؛ کارمندان هتلتان می توانند در این زمینه شما را یاری نمایند. اگر مجبور به دریافت تاکسی هستید، باید گوشزد کنیم که تاکسی های قرمز از تاکسی های آبی بهتر هستند؛ بهتر است از راننده بخواهید تاکسی متر را فعال کند و اگر این کار را نکرد، از تاکسی پیاده شوید. سیستم قطار و مترو این شهر نیز ارزان هستند و تقریبا همه نقاط شهر را به یکدیگر متصل می نمایند. در نهایت، مانند سایر نقاط جهان می توانید برای جابجایی از تاکسی های اوبر (همان اسنپ یا تپسی) بهره ببرید.

لباس های مناسب برای سفر به کوالالامپور

براساس راهنمای سفر به کوالالامپور باید بدانید که از آنجایی که شهر کوآلالامپور شهری پر از تنوع فرهنگی است، انواع پوشش ها در آن دیده می شوند؛ بنابراین با اینکه یک کشور مسلمان است، می توانید با پوشش دلخواهتان در شهر رفت و آمد کنید. البته فضای آن از فضای شهرهای کشوری مانند تایلند محافظه کارانه تر است؛ اما بهتر است بدانید در بازدید از نقاط مذهبی و مقدس و همچنین جاذبه های گردشگری کوالالامپور، می بایست طوری لباس بپوشید که به این اماکن فرهنگی بی احترامی نگردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2339

به "سفر به کوالالامپور؛ شهر توریست پذیر مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کوالالامپور؛ شهر توریست پذیر مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید