شرایط تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی معین تکلیف شد ، تمدید نیم سال دوم تا خاتمه تابستان

به گزارش انوار بلاگ، معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام نمود که بر اساس جمع بندی نظرات معاونان آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 تا شهریور ماه تمدید شد و ترم تابستانی نیز برگزار نمی گردد.

شرایط تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی معین تکلیف شد ، تمدید نیم سال دوم تا خاتمه تابستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی امروز دوشنبه تشکیل جلسه دادند و به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از فراگیری بیشتر آن تصمیم هایی اتخاذ کردند.

در این جلسه مقرر شد ادامه کلاس ها به صورت مجازی تا خاتمه شهریور ماه 99 ادامه پیدا کند. بر همین اساس ترم تابستانی برگزار نخواهد شد.

همچنین واحدهای نظری حدالامکان به صورت مجازی برگزار شده و واحدهای عملی و کارآموزی در تابستان برگزار می گردد. مدت واحدهای کارآموزی پزشکی نیز از یک ماه به 20 روز کاهش یافت.

در این جلسه مقرر شد آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی لغو و ارتقای مقطع براساس سوابق تحصیلی انجام گردد. برگزاری آزمون دستیاری و گواهینامه نیز در تابستان انجام خواهد شد. زمان برگزاری آزمون دستیاری، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی نیز در تابستان اعلام می گردد. همچنین آزمون های درون بخشی، لاگ بوک و معیارهای اخلاق حرفه ای جایگزین آزمون ارتقاء در سال 99- 98 می گردد.

در ادامه مصوبات این جلسه آمده است: شرط دفاع از خاتمه نامه برای آزمون های گواهینامه و دانشنامه حذف گردد. جلسات دفاع تا خاتمه نیمسال دوم به صورت مجازی برگزار گردد.

این در حالی است که برگزاری کلاس ها به صورت حضوری منوط به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و باید تا آن موقع دانشگاه ها و دانشکده ها برای برگزاری کلاس ها به صورت مجازی با بهترین کیفیت همت نمایند.

طبق آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور در روز یکشنبه، تا به امروز 38 هزار و 309 نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و 2 هزار و 640 نفر بر اثر این ویروس فوت نموده و 12 هزار و 391 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3610

به "شرایط تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی معین تکلیف شد ، تمدید نیم سال دوم تا خاتمه تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی معین تکلیف شد ، تمدید نیم سال دوم تا خاتمه تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید