وزیر خارجه عراق: آمریکا 1500 نظامی خود را از عراق خارج نموده

به گزارش انوار بلاگ، وزیر خارجه عراق در مصاحبه ای بیان کرد که آمریکا 1500 نظامی خود را از عراق خارج نموده است.

وزیر خارجه عراق: آمریکا 1500 نظامی خود را از عراق خارج نموده

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی عراق واع، شامگاه امروز (دوشنبه)، در حساب تلگرامی خود گزارش داد که فؤاد حسین وزیر خارجه این کشور در برنامه تلویزیونی در ارتباط با خبر احتمال بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد شرحاتی ارائه نموده است.

طبق این گزارش، وزیر خارجه عراق گفت: آمریکا تهدید به بستن سفارت خود ننموده است و حمله به هیأت ها و فرودگاه باعث شده است که دولت آمریکا به فکر بستن سفارتش در بغداد بیفتد.

فؤاد حسین در ادامه گفت: پامپئو به رئیس جمهور، نگرانی دولت آمریکا از افزایش حمله به منطقه سبز و فرودگاه بغداد را ابلاغ نموده است. این تماس بیانگر نظر دولت درباره شرایط امنیتی و چگونگی برخورد با سفارت بود.

حسین اضافه کرد که تنها سفارت خانه ها هدف حمله قرار نگرفته اند بلکه این حملات مردم عراق را نیز هدف قرار داده اند. او همچنین تأکید کرد که خاک عراق هدف قرار گرفته است و قربانیان عراقی هستند.

وزیرخارجه عراق در ادامه گفت: بستن سفارت آمریکا بر روابط عراق با بسیاری از هیأت های اروپایی و عربی تأثیر خواهد گذاشت. بعضی از کشورها نزد آمریکا رفتند تا این کشور را به عدم خروج ترغیب نمایند.

فؤاد حسین ادامه داد: تمام کشورهای غربی و عربی از تصمیم خروج آمریکا نگران هستند. خروج آمریکا یک حالت بی اعتمادی بین المللی در قبال عراق به وجود خواهد آورد. نسل های پیشین عراق تاوان انزوای بین المللی سابق عراق را پرداخته اند.

حسین همچنین گفت: وظیفه دولت عراق حفاظت از سفارت آمریکا و هیأت های بین المللی دیگر است.

او در ادامه با بیان اینکه دولت عراق چند اقدام سیاسی در این خصوص اتخاذ نموده است، گفت که بغداد همچنین با احزاب و بعضی رهبران سیاسی ارتباط برقرار نموده است تا میزان خطر این شرایط را به آنها شرح دهد.

وزیر خارجه عراق همچنین خبر داد: گروهی از افرادی که متهم به انجام حملات بودند، دستگیر شدند.

وزیرخارجه عراق که پیشتر نیز در اظهاراتی گفته بود برای رایزنی درباره حملات اخیر به سفارت خانه ها، به تهران سفر نموده بود(+)، بار دیگر به این موضوع اشاره نمود و گفت که ایران مهره ای اثرگذار است و انتظار می رود که تهران گام های مثبتی در قبال عراق اتخاذ کند.

فؤاد حسین همچنین اظهار داشت که آمریکا 1500 نظامی خود را از عراق خارج نموده است. او همچنین گفت که یک جدول زمانبدی شده برای خروج نیروهای بیگانه از عراق مطابق با برنامه های فنی-نظامی-امنیتی وضع شده است.

وزیر خارجه عراق همچنین اعلام نمود که سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور به عربستان سعودی همچنان در دستور کار واقع شده است.

فؤاد حسین همچنین گفت که او نیز هفته آینده به قاهره سفر خواهد نمود.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که چند روزی است، منابع رسانه ای احتمال بستن سفارت آمریکا در بغداد را با هدف اعمال فشار حداکثری بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضد آمریکایی در کشور بازنشر می نمایند و از طرفی دیگر، از احتمال حمله واشنگتن به گروه های مقاومت به بهانه حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر می دهند.

گروه های مقاومت عراق هرگز مسئولیت چنین حملاتی را نپذیرفتند و با وجود تاکید بر ضرورت اخراج آمریکایی ها از عراق و پایگاه نظامی دانستن سفارتخانه آمریکا، می گویند که در شرایط کنونی کشور حمله به این سفارت با منافع ملی عراق در تضاد است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 6245

به "وزیر خارجه عراق: آمریکا 1500 نظامی خود را از عراق خارج نموده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه عراق: آمریکا 1500 نظامی خود را از عراق خارج نموده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید