همکاری ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه، تمدن ایران و ژاپن بسترساز توسعه مناسبات

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران : در دیدار حداد عادل با سفرای کشورهای ترکیه و ژاپن بر اهمیت همکاری های ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه و نقش مؤثر ایران در در تامین صلح و ثبات منطقه تأکید شد.

همکاری ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه، تمدن ایران و ژاپن بسترساز توسعه مناسبات

به گزارش خبرنگاران ، غلامعلی حدادعادل عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با سفرای ترکیه و ژاپن دیدار و گفت وگو کرد.

حداد عادل در ابتدای دیدار با اومیت یاردیم سفیر ترکیه در تهران ضمن بیان روابط محبت آمیز و اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور، گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه با سابقه تاریخی و تمدنی غنی طی قرون متمادی همواره براساس احترام متقابل و ارزش های مشترک فرهنگی و مذهبی در کنار هم زیسته اند.

وی در ادامه روابط میان ایران و ترکیه را روابطی حسنه و رو به رشد خواند و اضافه کرد: روابط دو کشور در حال حاضر در عالی ترین سطح از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار گرفته است و اراده مسئولان دو کشور بر توسعه و گسترش مناسبات فیمابین پایدار است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و اسلامشهر بر تداوم رایزنی ها میان مجالس دو کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین تأکید کرد و آن را زمینه ساز تحکیم و تقویت ارتباطات محبت آمیز در همه زمینه ها برشمرد.

حداد عادل همچنین بر اهمیت همکاری های دو کشور برای حل بحران های موجود در منطقه و به ویژه بحران سوریه و ارتقاء صلح و امنیت در جهان اسلام تأکید کرد.

اومیت یاردیم سفیر ترکیه در تهران نیز در ادامه این دیدار روابط ترکیه و ایران را روابطی خوب و رو به گسترش توصیف کرد و گفت: عزم و اراده مسئولان ترکیه بر گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها قرار گرفته است.

وی جمهوری اسلامی ایران را بازیگری مهم در منطقه خواند و اضافه کرد: با توجه به زمینه های مشترک همکاری در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی واقتصادی لزوم استفاده از ظرفیت های دو کشور برای توسعه و گسترش روابط محبت آمیز بیش از پیش احساس می شود.

تمدن غنی ایران و ژاپن بستر مناسبی برای تحکیم همکاری های دو کشور است

همچنین غلامعلی حدادعادل عضو کمیسیون آموزش مجلس در دیدار با کوجی هاندوا سفیر ژاپن با تاکید بر پیشینه خوب و مناسبات محبت آمیز دو کشور ایران و ژاپن، اضافه کرد: سابقه غنی تمدنی دو ملت ایران و ژاپن و رویکرد دو کشور برای تحکیم آرامش و ثبات در قاره آسیا، بستر مناسبی برای تحکیم همکاری های فیمابین به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مثبت ژاپن نزد افکار عمومی کشورمان، زمینه های همکاری میان دو کشور در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی را یادآور شد و بر توسعه روابط و بهره گیری از ظرفیت های گوناگون در مناسبات محبت آمیز دو کشور تاکید کرد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به نقش مؤثر همکاری های پارلمانی در شناخت و درک متقابل از مواضع و دیدگاه های دو کشور در زمینه های مختلف، بر لزوم گسترش مناسبات محبت آمیز به ویژه در جهت گسترش مراودات پارلمانی تاکید کرد.

کوجی هاندوا سفیر جدید ژاپن نیز در همین دیدار با اشاره به مناسبات دیرینه تاریخی و فرهنگی دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در تامین صلح و ثبات منطقه دارد و ژاپن علاقمند است روابط دو کشور بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

وی همچنین بر اهمیت گسترش روابط میان مجلس دو کشور در سطوح گوناگون تاکید کرد.

انتهای پیام،

منبع: تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2520

به "همکاری ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه، تمدن ایران و ژاپن بسترساز توسعه مناسبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه، تمدن ایران و ژاپن بسترساز توسعه مناسبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید