هشدار یمن به متجاوزان درباره پاسخ ندادن به مطالبات ملت

به گزارش انوار بلاگ، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به متجاوزان درباره پاسخ ندادن به خواسته های مردم این کشور هشدار داد.

هشدار یمن به متجاوزان درباره پاسخ ندادن به مطالبات ملت

مهدی المشاط در سخنرانی به مناسبت شصتمین سالگرد انقلاب 26 سپتامبر 1962 که باعث سقوط پادشاهی در این کشور شد، گفت: سال جاری نیز در حالی این مناسبت باشکوه را جشن می گیریم که همچنان با جنگ ویرانگری از سوی همان طرف های خارجی روبرو هستیم که 60 سال قبل با انقلاب 26 سپتامبر مقابله کردند. این روند، نشان دهنده حجم توطئه طولانی علیه آرزو ها و خواسته های یمن و یمنی ها است و اینکه این طرف ها هیچگاه آتش جنگ خود را علیه ملت یمن خاموش نکرده اند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه اضافه کرد: توطئه های خارجی متوقف نشد مگر پس از اطمینان کامل از اینکه جمهوری و انقلاب 26 سپتامبر به کسانی واگذار شده است که آن را از محتوایش خالی می نمایند. بار سنگین فقر، بیماری، فساد، دنباله روی و سرسپردگی پس از 60 سال از وقوع انقلاب 26 سپتامبر، برترین شاهد فعالیت و تحرک خارجی علیه آن است. نیرو های خارجی علیه هر طرحی که اعتبار را به انقلاب سپتامبر بازگرداند، کار کردند و اجازه ندادند مبارزات به نتیجه برسد و به شکل گیری واقعیتی باشکوه، کشوری بزرگ و ارتشی قوی منجر گردد. شکست، سرسپردگی و حیات خلوت بودن برای بیگانگان تمام آن چیزی است که دهه ها پس از انقلاب سپتامبر به فکر جستجو نمایندگان نتایج آن متبادر می گردد. از انقلاب 26 سپتامبر 1962 تا انقلاب 21 سپتامبر 2014، یمن هدف قرار گرفته است تا آن را ضعیف و وابسته به متجاوز خارجی نگه دارد.

او توضیح داد: همه اشرار و بدخواهان در گذشته و حال در خندق تجاوز خارجی علیه کشور ما جمع شدند و در مقابل، همه آزادگان در خندق دفاع از آزادی و استقلال حضور دارند. ما باید سطح آگاهی ملی و سیاسی را ارتقا دهیم، با کشور و سرزمین خود متحدتر باشیم و به سطح فداکاری برای آزادی و استقلال کشورمان برسیم. ما نباید طعمه شیپور و بوق خائنانی شویم که وطن، ملت و اصول خود را به مزایده می گذارند، چرا که آن ها دورترین افراد از وحدت، آزادی، انقلاب و جمهوری هستند. ما نباید فریب کسانی را بخوریم که به صورت علنی به خدمتگزاران حقیر کاخ های متجاوزان، اشغالگران و دشمنان ملت، وطن، انقلاب و جمهوری تبدیل شده اند.

مهدی المشاط گفت: از صاحبان قلم ها و انقلابیون شریف می خواهم که در کنار هم در برابر دروغ پراکنی های خائنان و کسانی که افترا و گمراهی را ترویج می دهند، بایستند. ما به کشور های متجاوز و همدستان آن ها درباره خطر همکاری نکردن به منظور پاسخ به خواسته های صنعا به عنوان نماینده ناب حقوق بشر مردم یمن هشدار می دهیم. ما درباره عبور از خواسته های خود و نادیده گرفتن آن هشدار می دهیم، زیرا این مطالبات، عادلانه و منصفانه است که شامل هیچ گونه مانع تراشی یا سقف بالای خواسته ها نمی گردد و بعلاوه هیچ امتیازی را از کسی طلب نمی کند.

وی گفت: ادعا ها درباره کوشش برای برقراری صلح و امنیت برای مردم یمن بدون رعایت حقوق آن ها و پایبندی به ادامه محاصره و محروم کردن آن ها از ثروتهایشان به عنوان یک مانع بزرگ در راه صلح و اعتمادسازی، هیچ ارزشی ندارد. مسئولیت کامل پاسخ ندادن به خواسته های مردم یمن و عواقب پیچیدگی اوضاع، تشدید تنش ها و آسیب های محلی، منطقه ای و بین المللی ناشی از آن بر عهده کشور های متجاوز است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سرانجام گفت: ما آرزوی تشدید تنش ها یا پیچیدگی اوضاع نداریم، اما اگر افراد منطقی و عاقل را در طرف مقابل پیدا نکنیم که در نگرانی ما برای صلح و احترام به خواسته های مردم یمن سهیم باشند، تشدید تنش ها و پیچیدگی اوضاع بسیار محتمل خواهد بود.

خبرنگاران بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 15675

به "هشدار یمن به متجاوزان درباره پاسخ ندادن به مطالبات ملت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یمن به متجاوزان درباره پاسخ ندادن به مطالبات ملت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید