هشدار درباره وقوع سیل در تهران ، مردم از رودخانه ها فاصله بگیرند ، کدام منطقه ها بیشتر در معرض خطر قرار دارند؟

به گزارش انوار بلاگ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، از مردم خواست از حاشیه رودخانه ها بویژه در منطقه ها شمال و شمال شرق تهران فاصله بگیرند.

هشدار درباره وقوع سیل در تهران ، مردم از رودخانه ها فاصله بگیرند ، کدام منطقه ها بیشتر در معرض خطر قرار دارند؟

به گزارش خبرنگاران، حامد یزدی مهر گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و صدور هشدار زرد هواشناسی، از بعدازظهر یکشنبه 30 مرداد تا چهارشنبه دوم شهریور، به دلیل رشد ابرها و بارش های رگباری، احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی وجود دارد.

او اضافه نمود: در این مدت با توجه به احتمال جاری شدن روان آب ها، آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی و مسیل ها در نیمه شمالی و شمال شرق استان تهران، ساکنان این منطقه ها از اتراق در حاشیه رودها و بستر مسیل ها خودداری نمایند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش همگانی برای مقابله با مخاطرات، درخصوص پیشگیری از وقوع بحران های احتمالی گفت: کوشش ما در ستاد مدیریت بحران این است که همیشه در ارکان اساسی پیشگیری، آمادگی و مقابله حرکت رو به رشد داشته باشیم و این امر با برگزاری مانورها و جلسات آموزشی محقق خواهد شد.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیاندیشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 15138

به "هشدار درباره وقوع سیل در تهران ، مردم از رودخانه ها فاصله بگیرند ، کدام منطقه ها بیشتر در معرض خطر قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره وقوع سیل در تهران ، مردم از رودخانه ها فاصله بگیرند ، کدام منطقه ها بیشتر در معرض خطر قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید